Metody pracy

METODY STOSOWANE W PRZEDSZKOLU AKADERO

W codziennej pracy z dziećmi stosujemy metody oparte na metodyce wychowania przedszkolnego:

Metody czynne:

  • metoda samodzielnych doświadczeń,
  • metoda kierowania własną działalnością dziecka,
  • metoda zadań stawianych dziecku,
  • metoda ćwiczeń utrwalających.

Metody oglądowe:

  • obserwacja i pokaz,
  • osobisty przykład nauczyciela,
  • udostępnianie sztuki, dzieła plastyczne, przestawienia teatralne, ilustrowane artystycznie  utwory literackie, koncerty muzyczne.

Metody werbalne:

  • rozmowy,
  • opowiadania,
  • zagadki,
  • objaśnienia i instrukcje,
  • sposoby społecznego porozumiewania się,
  • metody żywego słowa.

Ponadto codzienną praktykę pedagogiczną wzbogacamy o nowatorskie toki metodyczne:

  • Odimienną metodę nauki czytania I. Majchrzak, w której imię dziecka otwiera wrota do świata pisma,
  • Edukację Przez Ruch D. Dziamskiej, która polega na wykorzystaniu spontanicznej aktywności i radości dzieci na zajęciach,
  • metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, jest to metoda gimnastyki ekspresyjnej, wspomagającej rozwój emocjonalny i społeczny,
  • twórcze metody aktywności muzyczno-ruchowej Orffa wywołująca samoekspresję dziecka,
  • metodę gimnastyki K. Wlaźnik,
  • metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz, której główną zaletą są ćwiczenia grafomotoryczne rozwijające koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową,
  • nauczanie matematyki wg E. Gruszczk- Kolczyńskiej, E. Zielińskiej, której głównym celem, poza zapoznaniem z pojęciami matematycznymi, jest wzmacnianie odporności emocjonalnej dziecka i wdrażanie do racjonalnego zachowania się w sytuacjach pełnych napięć,
  • ekspresyjną metodę rytmiki Emila Jagues – Dalcroze’a,
  • aktywne słuchanie muzyki Batti Strauss,
  • elementy metody Wspierania Rozwoju – „Terapia Bajką”,
  • metoda nauki języka angielskiego Total Physical Response (TPR) i Direct method
  • techniki twórczego myślenia.