

16 grudnia 5-6 latki upieką „Apple Pie” czyli ciasto jabłkowe. Zamieniając się w małych kucharzy dzieci będą miały możliwość poznać tajemnice potrawy, która od dawna stanowi postawę kuchni anglosaskiej i zajmuję ważne miejsce w jej kulturze. Będzie to także okazja, aby Przedszkolaki wzbogaciły swoje słownictwo z tematyki: kuchnia i gotowanie. Zrobione przez siebie specjały dzieci skosztują i ocenią podczas podwieczorku.











15 grudnia Zygzaczki i Kredki były na wycieczce autokarowej w Teatrze Guliwer na przedstawienie pt. „Do góry nogami” . Zaproponowaliśmy naszym przedszkolakom wyjście do teatru na przedstawienie, które opowiada o chłopcu, który nie słucha przestróg dorosłych i postępuje wbrew ich woli. Spektakl był zrealizowany w komiczny i dynamiczny sposób z muzyką na żywo.











11 grudnia Akwarelki, Literki, Cyferki pojechały autokarem do Teatru Baj na przedstawienie pt. „Pastorałka”. Nasze starszaki odwiedziły teatr lalkowy, gdzie mogły obejrzeć przedstawienie „Pastorałka”. Mamy nadzieję, że udział w spektaklu pomógł dzieciom zrozumieć, co jest ważne w tych wyjątkowych Świętach.











9 grudnia w ramach projektu Savoir Vivre dzieci poznały na czym polega kultura miejsca publicznego. Dowiedziały się jak należy zachować się i poruszać w teatrze lub w kinie, a także jak dostosować odpowiedni ubiór na takie wyjście. Maluchy odegrały scenkę z elementami dramy, poczuły jaka atmosfera towarzyszy w takich miejscach.









5,12,19 grudnia w każdy piątek, poznawaliśmy książki związane z Bożym Narodzeniem. Dzieci poznały ‘’The Christmas Story‘’ oraz klasyczną opowieść wigilijną – ‘’Christmas card ‘’ Dickensa. Wszystko po to, aby umilić czas oczekiwania na św. Mikołaja i przybliżyć naszym przedszkolakom świąteczne tradycje krajów anglosaskich.







Od 1 do 5 grudnia odbyły się kolejne zajęcia z cyklu „SPOTKANIE Z PITAGORASEM”.
5,6 latki- sprawdzały kto jest wyższy, kto niższy, co oznacza, że coś jest za krótkie lub za długie, porównają czy dane przedmioty są takiej samej czy różnej długości i spróbują je ułożyć według wartości rosnącej lub malejącej. Nauczyły się również mierzyć stopami.
4 latki- nauczyły się ustalania, w jakiej kolejności i jakie czynności podjąć, aby uzyskać cel. Kształtowały rozumienie związków przyczynowo-skutkowych.
3 latki- doświadczały manipulowania przedmiotami, próbowały określić jaki kształt ma np. bombka. Dzieci układały, nawlekały, tworzyły z mas plastycznych. Ćwiczenia te wpływały na automatyzację ruchów.




5,6 latki- sprawdzały kto jest wyższy, kto niższy, co oznacza, że coś jest za krótkie lub za długie, porównają czy dane przedmioty są takiej samej czy różnej długości i spróbują je ułożyć według wartości rosnącej lub malejącej. Nauczyły się również mierzyć stopami.
4 latki- nauczyły się ustalania, w jakiej kolejności i jakie czynności podjąć, aby uzyskać cel. Kształtowały rozumienie związków przyczynowo-skutkowych.
3 latki- doświadczały manipulowania przedmiotami, próbowały określić jaki kształt ma np. bombka. Dzieci układały, nawlekały, tworzyły z mas plastycznych. Ćwiczenia te wpływały na automatyzację ruchów.






28 listopada (piątek) obchodziliśmy w przedszkolu Andrzejki, w związku z czym przenieśliśmy się w zaczarowany świat magii i wróżb. Dzieci poznały ludowe zwyczaje i tradycje andrzejkowe, cyganka z przymrużeniem oka przepowiadała przyszłość, a lanie wosku dopełniło całości. Były również tańce w rytm dziecięcych przebojów oraz dużo radości i magicznej zabawy.





















27 listopada (czwartek) wspominaliśmy Święto Dziękczynienia. Jest to uroczystość obchodzona w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie w celu upamiętnienia pierwszego Dziękczynienia. Symbolem Święta Dziękczynienia jest pieczony, nadziewany indyk podawany z sosem żurawinowym, z pieczonymi ziemniakami. W tym dniu w naszym Przedszkolu dzieci również mogły skosztować tych przysmaków.











25 listopada (wtorek) W tym miesiącu rozmawialiśmy jak stworzyć dobry oraz interesujący wywiad. Wcieliliśmy się w rolę prawdziwego dziennikarza. Szukaliśmy ciekawych tematów, jak i także sposobów przedstawiania osób z naszego przedszkola. To były pełne przygód zadania, które realizowaliśmy, szukając w nim różnych ciekawostek i perełek wartych zbadania i przedstawienia naszym kolegom i koleżanką.











20 listopada (czwartek) w ramach Projektu Multimedialnego w naszym Przedszkolu odbyły się zajęcia dzięki, którym dzieci zdobyły umiejętności i wiedzę za pomocą programów komputerowych. Dowiedziały się do czego służy rzutnik, laptop, projektor. To była doskonała zabawa poprzez, którą poszerzyliśmy swoje słownictwo.











19 listopada (środa) w naszym Przedszkolu działy się rzeczy niezwykłe, wręcz magiczne. Wszystko to dzięki wizycie Iluzjonistki Pani Marty Jasińskiej. Pokaz iluzjonistki to energiczne, niesamowicie wesołe widowisko. Angażowała wszystkich do wspólnej zabawy i zaprasza do pomocy asystentów z publiczności. W czarowaniu pomagał nam niezastąpiony ulubieniec dzieci- kurczak Harry.





















17 listopada (poniedziałek) w ramach zajęć z anglojęzycznego projektu „Alchemik” dzieci pracowały z magnesami. Celem zajęć było wzbogacenie wiedzy na temat właściwości magnesu. Ponadto rozwijaliśmy umiejętności wyciągania wniosków oraz budziliśmy zainteresowania badawcze. Wzbogaciliśmy nasze słownictwo o nowe pojęcia jak również nauczyliśmy się wykonywać czynności badawcze zgodnie z instrukcją.











10 listopada (poniedziałek) obchodziliśmy w Akadero „Narodowy Dzień Niepodległości”. Tego dnia przedszkolaki wysłuchały Hymnu Narodowego, rozmawiały o znaczeniu tego ważnego święta, a także przypominaliśmy, jakie są nasze symbole narodowe oraz co oznacza bycie Polakiem. Była to bardzo ważna lekcja patriotyzmu, rozwijająca poczucie przynależności narodowej u dzieci.











7,14,21 i 28 listopada (każdy piątek) w ramach projektu anglojęzycznego: „Czytamy Dzieciom Bajki” czytaliśmy i rozmawialiśmy o przygodach zwierząt domowych, jak również zwierząt żyjących na terenach dzikich oraz w dżungli (A „Visitor for Bear”, „Winnie the Pooh’’, „Tiger, Tiger”, „The Wily Fox and Little Red Hen”- Celem projektu było zapoznanie dzieci z fabułą i postaciami z bajek, które są czytane w języku angielskim. Dzieci poznały słownictwo i wyrażenia, które występują w tych historiach.





















5 listopada (środa) 4-latki wyjechały autokarem do Centrum Nauki Kopernik, gdzie rozbudzona została ich wyobraźnia i ciekawość. Dzieci zwiedziły wystawę „Bzzy”, gdzie zobaczyły jak wygląda świat oczami węża. Co kryje się we wnętrzu kalejdoskopu? Jak pachnie lis? Dotykały, wąchały, sprawdzały, burzyły i układały. Po pełnej wrażeń wizycie dzieci wróciły do przedszkola na pyszny obiad.





















4 listopada (wtorek) 5 i 6- latki wyjechały autokarem do Planetarium w Centrum Nauki Kopernik, gdzie obejrzały film „Sekrety kartonowej rakiety”.
Dzieci wezieły udział w niezwykłej podróży, gdyż kto by nie chciał polecieć w podróż kosmiczną i obejrzeć z bliska Słońce i planety Układu Słonecznego? Dokonał tego mały chłopiec i dziewczynka, którzy dzięki sile wyobraźni wyruszyli na wyjątkową wyprawę własnoręcznie zbudowaną rakietą.





Dzieci wezieły udział w niezwykłej podróży, gdyż kto by nie chciał polecieć w podróż kosmiczną i obejrzeć z bliska Słońce i planety Układu Słonecznego? Dokonał tego mały chłopiec i dziewczynka, którzy dzięki sile wyobraźni wyruszyli na wyjątkową wyprawę własnoręcznie zbudowaną rakietą.






Od 3 listopada do 7 listopada w naszym Przedszkolu kontynuowaliśmy przygodę z matematyką
3 latki- kształtowały najważniejsze zachowania nawykowe (czynności higieniczne, odkładnie rzeczy na miejsce itp.) u najmłodszych, co pozwoli na wprowadzenie pierwszych działań matematycznych w późniejszym etapie edukacji małego dziecka
4 latki- kształtowały wychwytywanie regularności rytmów i korzystania z tej umiejętności w różnych sytuacjach. Dzieci uczyły się dostrzegać regularności typu: dzień-noc.
5 latki- doskonaliły zdolności liczenia, a także dodawania i odejmowania. Dzieci porównywały zbiory, określały czy w danym zbiorze jest mniej, czy więcej, lub tyle samo elementów.
6 latki- liczyły z wymienieniem kolejnych liczebników głównych, ponadto utożsamiały błędne liczenie od poprawnego, jak również liczyły od dowolnego miejsca, na wspak, dwójkami i piątkami poszukując przy tym niestandardowych rozwiązań.



3 latki- kształtowały najważniejsze zachowania nawykowe (czynności higieniczne, odkładnie rzeczy na miejsce itp.) u najmłodszych, co pozwoli na wprowadzenie pierwszych działań matematycznych w późniejszym etapie edukacji małego dziecka
4 latki- kształtowały wychwytywanie regularności rytmów i korzystania z tej umiejętności w różnych sytuacjach. Dzieci uczyły się dostrzegać regularności typu: dzień-noc.
5 latki- doskonaliły zdolności liczenia, a także dodawania i odejmowania. Dzieci porównywały zbiory, określały czy w danym zbiorze jest mniej, czy więcej, lub tyle samo elementów.
6 latki- liczyły z wymienieniem kolejnych liczebników głównych, ponadto utożsamiały błędne liczenie od poprawnego, jak również liczyły od dowolnego miejsca, na wspak, dwójkami i piątkami poszukując przy tym niestandardowych rozwiązań.



31 października będziemy obchodzić w przedszkolu „Święto Dyni”. Tego dnia poznamy dynię z każdej strony, omówimy jej wartości odżywcze, o których przekonamy się smakując dyniową zupę, będziemy tworzyć lampion z dyni oraz rozdamy nagrody i dyplomy za udział w konkursie na „Nadzwyczajną dekorację na Święto Dyni”, który już wkrótce zostanie ogłoszony. 5- 6– latki wystąpią przed wszystkimi Przedszkolakami ze specjalnie przygotowaną na ten dzień choreografią do piosenki w języku angielskim. Ten dzień upłynie nam pod znakiem koloru pomarańczowego, szczególnie, że będziemy zachęcać wszystkich, aby tego dnia ubrali się w „dyniowe” barwy.

















30 października zaprosimy dzieci z grup 3-latków wraz z ich Rodzicami na wyjątkową uroczystość, jaką będzie pasowanie na Przedszkolaka. Tego dnia dzieci zamienią się w małych aktorów i przedstawią swoim bliskim namiastkę tego, czego nauczyły się w przedszkolu. Będą piosenki, wierszyki, tańce i przede wszystkim dużo radości.





















28 października będziemy uczestniczyć w różnych działaniach dotyczących kultury żywego słowa . Głównym celem będzie rozwijanie ekspresji słownej dziecka oraz wzbogacenie jego doświadczeń w tym zakresie. Jednym z wielu zagadnień będzie także;. „Głos to skarb- jak powinniśmy o niego dbać?”. A wszystko to w celu lepszego przygotowania nas do bycia mały Dziennikarzem w naszym przedszkolu.











21 października dzieci wzięły udział w projekcie savoir-vivre, którego tematem były zasady zachowania przy stole. Dzieci wzięły udział w inscenizacji, w której przy pomocy różnych rekwizytów nakryły do stołu i używały grzecznościowych zwrotów. Na zajęciach znalazły też odpowiedź na pytanie: Czym jest savoir-vivre- czyli sztuka dobrego zachowania?”.











9 października będziemy obchodzić w Akadero „Światowy Dzień Poczty”. Tego dnia Przedszkolaki dowiedzą się jak napisać list, jaką drogę przebywa on zanim dotrze do adresata oraz kto nam go doręcza.
4-5-6– latki wybiorą się na pocztę, by wysłać napisany przez każdą z grup list,
na który oczekiwać będziemy w przedszkolu, odliczając dni do przyjścia listonosza.




4-5-6– latki wybiorą się na pocztę, by wysłać napisany przez każdą z grup list,
na który oczekiwać będziemy w przedszkolu, odliczając dni do przyjścia listonosza.




8 października nasze przedszkole odwiedzi Teatr Narwal, który zaprosi dzieci w bogaty świat polskiej legendy o tym, jak można zło zamienić w dobro.
Tradycyjne polskie kukły i aktorzy żywego planu zatańczą do akompaniamentu oberka i kujawiaka. Zobaczymy tu tradycyjne polskie stroje charakterystyczne dla epoki tamtejszych czasów, a ten, kto potrafi uważnie słuchać usłyszy dźwięk młynka, który ponoć po dziś dzień leży na dnie Bałtyku i mieli czarodziejską sól.





Tradycyjne polskie kukły i aktorzy żywego planu zatańczą do akompaniamentu oberka i kujawiaka. Zobaczymy tu tradycyjne polskie stroje charakterystyczne dla epoki tamtejszych czasów, a ten, kto potrafi uważnie słuchać usłyszy dźwięk młynka, który ponoć po dziś dzień leży na dnie Bałtyku i mieli czarodziejską sól.
Od 6 do 10 października nasze Przedszkolaki będą kontynuować przygodę z matematyką.
W grupach 5, 6 latków, tematem będą rytmy, dzieci będą przyswajać umiejętności logicznego podziału czasu na pory roku, miesiące oraz utworzą kalendarz 12 miesięcy.
W grupach 4 latków, będziemy kształtować u dzieci zdolności do rozumnego zachowania w sytuacjach pełnych napięć, poprzez branie udziału w grze i staranie się, aby mój zespół zwyciężył.
Grupy 3 latków w czasie zabaw i ćwiczeń lepiej poznają przestrzeń wokół siebie. Będą kształtować orientację przestrzenną ustalając co jest przed, co za, a co obok.




W grupach 5, 6 latków, tematem będą rytmy, dzieci będą przyswajać umiejętności logicznego podziału czasu na pory roku, miesiące oraz utworzą kalendarz 12 miesięcy.
W grupach 4 latków, będziemy kształtować u dzieci zdolności do rozumnego zachowania w sytuacjach pełnych napięć, poprzez branie udziału w grze i staranie się, aby mój zespół zwyciężył.
Grupy 3 latków w czasie zabaw i ćwiczeń lepiej poznają przestrzeń wokół siebie. Będą kształtować orientację przestrzenną ustalając co jest przed, co za, a co obok.
03,10,17,24,31 października (w każdy piątek) w ramach projektu anglojęzycznego: „Czytamy Dzieciom Bajki” w tym miesiącu przedszkolaki będą słuchały baśni Hansa Christiana Andersena (The Ugly Duckling, Thumbelina, The Snow Queen) oraz Braci Grimm (Hansel and Gretel, Puss in the Boots). Celem projektu jest zapoznanie dzieci z fabułą i postaciami z bajek, które są czytane w języku angielskim. Dzieci poznają słownictwo i wyrażenia, które występują w tych historiach.




30 września (wtorek) rozpoczeliśmy cykl zajęć dziennikarsko- aktorskich z elementami dramy. Celem zajęć było zapoznanie dzieci z pracą dziennikarza i zasadami obowiązującymi w tym zawodzie. Doskonaliliśmy umiejętności komunikacji, nauki czytania ze zrozumieniem oraz przygotowywaliśmy dzieci do świadomego odbioru przekazów medialnych.
Pierwszy temat to: „Jak zostać prawdziwym dziennikarzem?” Każda z grup miała do wykonania słownik pojęć dotyczących dziennikarstwa dzięki któremu wzbogaciła słownictwo i wiedzę o świecie. Dodatkowym zadaniem wszystkich dzieci było odegranie scenek dramowych oraz przygotowywanie materiałów do gazetki przedszkola.










Pierwszy temat to: „Jak zostać prawdziwym dziennikarzem?” Każda z grup miała do wykonania słownik pojęć dotyczących dziennikarstwa dzięki któremu wzbogaciła słownictwo i wiedzę o świecie. Dodatkowym zadaniem wszystkich dzieci było odegranie scenek dramowych oraz przygotowywanie materiałów do gazetki przedszkola.
24 września (środa) 4 latki wyjechały na całodzienną wycieczkę do „Gościńca Wiecha” w Kawęczynie, gdzie zapoznały się z kulturą, pracą i życiem na wsi. Na przedszkolaki czekało wiele wspaniałych atrakcji, m.in. przejeżdża wozem konnym, zwiedzanie starej zagrody, pokaz sztuki kowalskiej i wybijanie pamiątkowej monety oraz zajęcia w piekarni z pokazem przygotowywania chleba do wypieku. Po dniu pełnym ekscytujących wrażeń, przedszkolaki odetchnęły przy ognisku piekąc kiełbaski.










17 września (środa)nasze 5 i 6 latki wyjechały do Dinoparku w Kołacinku. Przedszkolaki spacerując po ścieżce ery mezozoicznej poznały naturalnej wielkości figury dinozaurów wkomponowane w pięknie ukształtowany teren. Ponadto zwiedzały wystawy geologiczno-paleontologiczne obserwując autentyczne skamieniałości sprzed wielu milionów lat. Dodatkową atrakcją była wystawa fotograficzna oraz zwiedzanie Folwarku Kołacińskiego, spacer po zabytkowym parku, zabawa w piaskownicy ze szkieletem dinozaura gdzie każde dziecko mogło sprawdzić, jaki, to dinozaur. Po dniu pełnym wrażeń, przedszkolaki odetchnęły przy pysznym obiadku.
















16 września (wtorek) w ramach projektu anglojęzycznego „Games with science” dzieci eksperymentowały z wodą. Celem zajęć było wzbogacenie wiedzy na temat właściwości wody oraz budzenie wyobraźni badawczych. Przedszkolaki poznały nowe pojęcia naukowe, doskonaliły koordynację wzrokowo-ruchową, ćwiczyły koncentrację, a także samodzielnie wyciągały wnioski z doświadczeń.










10 września (środa) kolejny raz odwiedził nas specjalny gość z Afryki. Ricky to charyzmatyczny muzyk, kompozytor i animator zabaw z dziećmi. Tym razem poprowadził Afroaerobik podczas którego przedszkolaki poznały prawdziwe klimaty afrykańskie. Poprzez taniec, śpiew, grę na instrumentach muzycznych zostały włączone do aktywnej zabawy przełamując wszelkie bariery.









Od 8-12 wrześniaw ramach projektu matematycznego pt; „Spotkanie z Pitagorasem” dzieci wyruszyły na spotkanie z Dziecięcą Matematyką. Zajęcia i zabawy dydaktyczne opracowane zostały w oparciu o metodę prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.
Grupy 3 latków koncentrowały się na rozwijaniu zdolności do skupienia uwagi na gestach i mimice drugiego człowieka. Dzieci poznały schemat własnego ciała.
Grupy 4, 5 i 6 latków kształtowały świadomość własnego Ja oraz orientację przestrzenną. Nabyły doświadczenie w zakresie autoprezentacji oraz kształtowania świadomości swojego wizerunku.




Grupy 3 latków koncentrowały się na rozwijaniu zdolności do skupienia uwagi na gestach i mimice drugiego człowieka. Dzieci poznały schemat własnego ciała.
Grupy 4, 5 i 6 latków kształtowały świadomość własnego Ja oraz orientację przestrzenną. Nabyły doświadczenie w zakresie autoprezentacji oraz kształtowania świadomości swojego wizerunku.
5, 12, 19 26 września (w każdy piątek) w ramach projektu anglojęzycznego: „Czytamy Dzieciom Bajki” przedszkolaki słuchały baśni zekranizowanych przez Walta Disneya tj. Snow White, Cinderella, Jungle Book oraz Sleeping Beauty. Spotkania przy książce, uczą myślenia, dają wiedzę i pobudzają wyobraźnię. Dlatego też głównym celem nauczycieli było oswajanie dzieci z językiem i jego brzmieniem. Głośne czytanie, opowiadanie na temat przeczytanego tekstu, zabawy gdzie dzieci wcielają się w bohaterów książek to doskonały sposób na utrwalenie nowo poznanych słów i ich znaczenia.










Od 25 do 29 sierpnia przedszkolaki dowiedziały się, jaki wpływ na zdrowie człowieka ma poczucie humoru, śmiech i pogoda ducha. Dzieci poznały stany uczuciowe poprzez kreatywne ćwiczenia, śmiech i zabawę. Dowiedziały się, jak wzmacniać poczucie własnej wartości, kreować aktywność twórczą, poczucie humoru, rozwijać wyobraźnię. Nauczyciele przekazali, jak koncentrować energię i skupiać się na zadaniu, pobudzać ekspresję plastyczna, doskonalić manualność. Dzięki omówionym tematom, dzieci z pewnością wiedzą, że „Śmiech to zdrowie” i należy optymistycznie iść przez życie.

Od 18 do 22 sierpnia przypomnieliśmy, iż ekologia ma niewątpliwie wysokie znaczenie i wpływ na zdrowie, odporność każdego z nas. W tym tygodniu dzieci dowiedziały się m.in. o zagrożeniach płynących z zanieczyszczenia środowiska i jego wpływie na zdrowie. Ponadto wyjaśniona została istota znaczenia czystości wód, rola wody w przyrodzie i gospodarce, zasady zachowania się w środowisku przyrodniczym. Przedszkolaki dowiedziały się, jak umiejętnie korzystać z dóbr przyrody, poznały odpady i ich rodzaje, źródła zanieczyszczeń powietrza.
Nauczymy się jak wykorzystywać zużyte i niepotrzebne rzeczy. Naszym maluchom zaproponowane zostaną liczne zabawy np. Wielkie sprzątanie ziemi, Kalambury podczas których dzieci będą podawały pomysły jak być ekologicznym.
Nauczymy się jak wykorzystywać zużyte i niepotrzebne rzeczy. Naszym maluchom zaproponowane zostaną liczne zabawy np. Wielkie sprzątanie ziemi, Kalambury podczas których dzieci będą podawały pomysły jak być ekologicznym.
Od 11 do 15 sierpnia przybliżony został dzieciom świat teatru, tańca i muzyki. Uświadomiliśmy, iż uczestnictwo w wydarzeniach kulturalnych pozytywnie wpływa na kreatywność i zaangażowanie, poprawę zdrowia psychicznego i fizycznego. Sztuka to przepis na zdrowy tryb życia, wykorzystywany w komunikacji międzyludzkiej. Wyrażając uczucia i doświadczenia za pomocą symbolicznych obrazków, sztuka może być silnym środkiem ekspresji. Poprzez elementy dramy, improwizacji tanecznej, aktywnego słuchania i tworzenia muzyki rozwijaliśmy zmysł wzroku, słuchu, kinestetyczny, przestrzeni i rytmu. Odkrywając różne role, przedszkolaki zdobyły szereg umiejętności społecznych, które pozytywnie wpłyną na ich poczucie wartości. Ekspresyjna zabawa połączona z ogromną pracą na bazie teatru, tańca, muzyki pozwoliła rozładować emocje, poznać tajemnice szeroko pojętej sztuki.





Od 04 do 08 sierpnia dzieci poznały jaki wpływ na zdrowie człowieka mają zasady zachowania bezpieczeństwa.
Celem zajęć było wyposażanie dzieci w umiejętność przewidywania niebezpieczeństw i zagrożeń. Utrwaliliśmy wiedzę dotyczącą znajomości bezpiecznych zachowań w czasie zabaw w domu, w przedszkolu, na placu zabaw. Utrwaliliśmy też wiedzę z zakresu znajomości ruchu drogowego. Dzieci zapoznały się z podstawowymi zasadami obowiązującymi na drodze, przejściu dla pieszych. Utrwaliliśmy poznane wiadomości w czasie zabaw ruchowych, dźwiękonaśladowczych i podczas śpiewania piosenek tematycznych.





Celem zajęć było wyposażanie dzieci w umiejętność przewidywania niebezpieczeństw i zagrożeń. Utrwaliliśmy wiedzę dotyczącą znajomości bezpiecznych zachowań w czasie zabaw w domu, w przedszkolu, na placu zabaw. Utrwaliliśmy też wiedzę z zakresu znajomości ruchu drogowego. Dzieci zapoznały się z podstawowymi zasadami obowiązującymi na drodze, przejściu dla pieszych. Utrwaliliśmy poznane wiadomości w czasie zabaw ruchowych, dźwiękonaśladowczych i podczas śpiewania piosenek tematycznych.
Od 28 lipca do 1 sierpnia dzieci zostały wprowadzone w tematykę czystego i zdrowego trybu życia, dowiedziały się o wpływie zanieczyszczeń na środowisko i zdrowie człowieka.
Przedszkolaki poznały istotę znaczenia czystości wód dla zdrowia i środowiska, rolę wody w przyrodzie i gospodarce, wpływ człowieka na zanieczyszczenia wody. Poprzez zabawę dzieci nabyły umiejętności korzystania z dóbr przyrody, poznały zasady zachowania się w środowisku przyrodniczym. Ponadto wskazane zostały obszary przyrodnicze i obiekty chronione, zapoznały się z podstawowymi pojęciami ekologicznymi tj. ”pomnik przyrody”, ekologia, środowisko, degradacja. Opowiedzieliśmy o wpływie codziennych czynności na stan środowiska, o zmianach zachodzących w środowisku na skutek działalności człowieka, odpadach i ich rodzajach oraz źródłach zanieczyszczeń powietrza. Uświadomiliśmy dzieci o potrzebach i korzyściach wynikających z segregowania śmieci, wskażemy wady i zalety różnych sposobów pozbywania się śmieci oraz opowiedzieliśmy o wykorzystaniu danego odpadu jako surowca wtórnego.





Przedszkolaki poznały istotę znaczenia czystości wód dla zdrowia i środowiska, rolę wody w przyrodzie i gospodarce, wpływ człowieka na zanieczyszczenia wody. Poprzez zabawę dzieci nabyły umiejętności korzystania z dóbr przyrody, poznały zasady zachowania się w środowisku przyrodniczym. Ponadto wskazane zostały obszary przyrodnicze i obiekty chronione, zapoznały się z podstawowymi pojęciami ekologicznymi tj. ”pomnik przyrody”, ekologia, środowisko, degradacja. Opowiedzieliśmy o wpływie codziennych czynności na stan środowiska, o zmianach zachodzących w środowisku na skutek działalności człowieka, odpadach i ich rodzajach oraz źródłach zanieczyszczeń powietrza. Uświadomiliśmy dzieci o potrzebach i korzyściach wynikających z segregowania śmieci, wskażemy wady i zalety różnych sposobów pozbywania się śmieci oraz opowiedzieliśmy o wykorzystaniu danego odpadu jako surowca wtórnego.

Od 14 do 18 lipca dzieci dowiedzą się, że „muzyka to sztuka muz” oraz, że jest wykorzystywana jako środek wyrazu i komunikacji. Celem naszych zajęć będzie zapoznanie dzieci z terapeutyczną funkcją muzyki oraz uwrażliwienie na świat dźwięków i muzyki, rozwój jakości słuchania i zainteresowania muzyką. Uświadomimy dzieciom, że muzyka ma korzystny wpływ na stan fizyczny i psychiczny, uczy cierpliwości, rozładowuje napięcie fizyczne i emocjonalne, przynosi ulgę, spokój, wprawia w dobry nastrój, relaksuje i odpręża. Poruszymy temat ćwiczeń muzykoterapeutycznych, które rozwijają swobodę wypowiadania się, relacji, zdolność do wykorzystywania wyobraźni, symbolizowania i myślenia. Każde dziecko wzbogaci też swoje wiadomości dotyczące instrumentów, tańców, gatunków muzycznych jak i pojęć związanych z muzyką. Mamy nadzieję, że tym akcentem zintegrujemy się z grupą i przyjemnie spędzimy czas.

















Od 07 do 11 lipca dzieci zapoznają się z tematyką zdrowego, prawidłowego żywienia i stylu życia. Dowiedzą się, że prawidłowe żywienie jest jednym z najważniejszych czynników środowiskowych, wpływających na rozwój człowieka i utrzymanie przez niego dobrego stanu zdrowia. Ponadto porozmawiamy o tym, iż złe odżywianiezaburza funkcjonowanie organizmu, jest powodem wielu choróbi przyczynia się do otyłości. Przedszkolaki poznają zasady racjonalnego żywienia, jak kształtować nawyk spożywania owoców, warzyw, nabiału i ograniczać spożywania słodyczy. Podczas tego tygodnia dzieci będą segregowały żywność na zdrową i niezdrową, podejmą próby samodzielnego tworzenia jadłospisu, samodzielnie wykonają zdrowe smakołyki, poznają wartości odżywcze niektórych produktów.





















Od 01 do 04 lipca przedszkolaki wzieły udział w zajęciach poświęconych aktywności fizycznej i jej wpływowi na zdrowie. Dzieci zapoznały się z zaletami płynącymi z aktywnego spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu, ze zdrowego odżywiania się oraz negatywnymi skutkami siedzącego trybu życia. To był bardzo aktywny tydzień zakończony Dniem Sportu.











Multithumb found errors on this page:
There was a problem loading image 'images/963-06-27-noc-kupaly/IMG_0074.jpg'
There was a problem loading image 'images/963-06-27-noc-kupaly/IMG_0074.jpg'
27 czerwca (piątek) chętne dzieci z grup 4 i 5-cio latków spędziły noc w naszym przedszkolu. Wspaniałe zabawy stały się niezapomnianą atrakcją tego wieczoru.There was a problem loading image 'images/963-06-27-noc-kupaly/IMG_0074.jpg'
There was a problem loading image 'images/963-06-27-noc-kupaly/IMG_0074.jpg'









Multithumb found errors on this page:
There was a problem loading image 'images/964-06-23-projekt-kocham-cie-polsko/IMG_0159.jpg'
There was a problem loading image 'images/964-06-23-projekt-kocham-cie-polsko/IMG_0159.jpg'
Od 23-27 czerwca w ramach autorskiego projektu „Kocham Cię Polsko” przenieśliśmy się do naszych pięknych miast. Dzieci poznały historię i zabytki najbardziej intrygujących miejsc a legendy o Lwach gdańskich, Smoku wawelskim, Syrence warszawskiej pozwoliły zagłębić się w najbardziej tajemnicze zakątki Polski.There was a problem loading image 'images/964-06-23-projekt-kocham-cie-polsko/IMG_0159.jpg'
There was a problem loading image 'images/964-06-23-projekt-kocham-cie-polsko/IMG_0159.jpg'






14 czerwca (sobota) odbyło się wspólne rodzinne świętowanie pt:” Kocham Cię Polsko”. Podczas naszego Wielkiego Festynu rozstrzygnięty został konkurs pt: „Krajobrazy polskie”.
Na uczestników czekały pamiątkowe dyplomy, a na zwycięzców nagrody!. Była dobra zabawa i wiele wspaniałych atrakcji dla dzieci i dorosłych.










Na uczestników czekały pamiątkowe dyplomy, a na zwycięzców nagrody!. Była dobra zabawa i wiele wspaniałych atrakcji dla dzieci i dorosłych.











3 czerwiec (wtorek) grupy anglojęzyczne wzieły udział w spektaklu pt:” Jackie and the Giant”. Była to opowieść o małej dziewczynce Jackie, uciekającej przed złym olbrzymem i spotykającej na swojej drodze pomocnego dobrego olbrzyma. Ponieważ w Królestwie Olbrzymów mówi się po angielsku, Jackie nie obyła się bez pomocy małych widzów, którzy w naturalny sposób zostali wciągnięci w sam środek zawrotnej akcji.





















22 maja nasze przedszkolaki wezieły udział w spektaklu pt.:„W świecie bajek”. To opowieść o rywalizacji różnych bajek o zaszczytne miano najlepszej bajki świata. Do rywalizacji staneły m.in: Kaczka dziwaczka, Adaś Niezgudka, Smok Wawelski, Czerwony Kapturek, Pinokio. Postacie te walczyły o sympatię dzieci i na różne sposoby próbowały zdobyć ich głosy. Było zabawnie, kolorowo i bajkowo.











20 maja (wtorek) dzieci układały i rozwijały zadania z treścią oraz zadania do obrazków, na kasztanach lub innych zbiorach zastępczych. Celem zajęć było przyzwyczajanie dzieci do rozumnego zachowania się przy układaniu i rozwiązywaniu zadań; uważne słuchanie i zapamiętanie treści zadania, wyodrębnianie danych i szukanie pomiędzy nimi związków (dodać, odjąć) oraz odpowiadanie na pytanie końcowe.





















19 Maja (poniedziałek) odbędą się grupowe zdjęcia naszych przedszkolaków.
13 maja grupa 3 latków wybrała się do Białołęckiego Ośrodka Kultury na spektakl pt.: „Cudaczek Wyśmiewaczek”. Cudaczek "licho malusie i cieniutkie jak igła, co to nie je, nie pije, tylko z wyśmiewania żyje", szuka dzieci, które mogą go rozśmieszyć. A śmieszy go obrażanie się zbyle powodu, złoszczenie się, bałaganiarstwo. Historia Cudaczka od lat bawi kolejne pokolenia. Zapewne i dziś niejedna dziewczynka obejrzy swoje warkoczyki, a chłopiec sprawdzi czy Cudaczek nie wskoczył mu za kołnierz. Na koniec dzieci zobaczyły jak z "Cudaczka - Wyśmiewaczka" przemienił się w Cudaczka Śmiejaczka i już nie wyśmiewa dzieci, tylko je rozśmiesza.






12 maja grupy 4 i 5-cio latków wybrały się na wycieczkę do Stajni Celinów, gdzie poznali tajniki Dzikiego Zachodu. Dziki Zachód to kraina sprawiedliwych szeryfów, dzielnych kowbojów oraz pięknych mustangów. Na przedszkolaków czekało wiele wspaniałych atrakcji m.in. oprowadzanie na koniu, zabawy ruchowe, animacyjne i quizy. W ramach programu przybliżona została tematyka jeździectwa oraz bezpiecznego zachowania się w otoczeniu koni. Po dniu pełnym atrakcji, dzieci zjadły ciepły posiłek przy ognisku.





















Od 05-09 maja dzieci wzięły udział w projekcie World of English poświęconym Stanom Zjednoczonym i Kanadzie. Podczas cyklu spotkań dzieci zapoznały się z kulturą i tradycjami tych państw, wybrały się na historyczną wycieczkę i poznały tajniki przyrody. W trakcie projektu wykonane zostały prace plastyczne, kolorowanki i puzzle.







18 kwietnia zaprosiliśmy wszystkich Przedszkolaków do wspólnego wielkanocnego śniadania. Była to okazja, aby w gronie najbliższych kolegów złożyć sobie życzenia i zasmakować świątecznych przysmaków. Dzieci przyniosły własnoręcznie wykonane pisanki, które sprawiły że śniadanie odbyło się w prawdziwej wielkanocnej scenerii.






14-18 kwiecień będziemy kontynuować cykl spotkań dotyczących Polski. Tym razem tematy będą dotyczyły naszych polskich tradycji związanych ze Świętami Wielkanocnymi. Przyjrzymy się symbolice oraz obrzędom charakterystycznym dla tych Świąt, własnoręcznie wykonamy różnorodne ozdoby i rozwiążemy wielkanocne zagadki.






8 kwietnia kontynuowaliśmy Projekt Mały Matematyk pt.: ”Potrafię stosować umiejętności rachunkowe w codziennych sytuacjach”. Dzieci bawiły się w Cukiernię. Podczas tej zabawy musiały zrealizować zamówienie. Celem zajęć było wdrażanie dzieci do poprawnego liczenia, ile jest oraz respektowania informacji, ile ma być. Uczyliśmy się pakowania paczki oraz poprawnego znaczenia ich określonym znaczkiem. Wszystko to pozwoliło nam bliżej poznać zrozumienie pojęcia matematyczne: mniej, więcej, dużo, mało.











20 marca nasz Przedszkolaki obejrzały edukacyjny spektakl muzyczny grupy ”pOpera” który przy dźwiękach muzyki dawnej opowiedział dzieciom o wierze, odwadze, szlachetności i honorze. Dzieci usłyszały fragmenty chorałów gregoriańskich i swawolne utwory Trubadurów i Truwerów wykonywane przy akompaniamencie klawesynu, gitary, tamburyna i bębenka.





















14 lutego obchodziliśmy w Akadero Walentynki, rozmawialiśmy o uczuciach i emocjach, o okazywaniu sobie wzajemnej sympatii i radości ze wspólnie spędzonych chwil. Dowiedzieliśmy się, co to jest „Walentynka” i poznaliśmy zwyczaje związane z tym świętem. Był to dzień pełen miłości, radości i dobrej zabawy w towarzystwie serduszek i czerwonego koloru.

17 marca obchodziliśmy Dzień św. Patryka- irlandzkie święto narodowe i religijne. Kolorem obowiązującym tego dnia był kolor zielony, nawiązujący do trawiastego krajobrazu Irlandii i symbolizujący koniczynę. Dzieci dowiedziały się kim był św. Patryk i poznały historię jego dokonań misjonarskich. Punktem kulminacyjnym tego dnia było poszukiwanie przez dzieci skarbu Leprechaun’a. Zabawy odbyły się w języku polskim i angielskim.







12 marca odbyły się kolejne zajęcia z cyklu „Mały Matematyk” przybliżające naszym przedszkolakom matematyczne zagadnienia. Tym razem zajęcia dotyczyły „Intuicji geometrycznych”, dzieci wyodrębniały kształty z innych cech przedmiotów i nazywały je prostokątne-prostokąt, trójkątne-trójkąt, okrągłe-koło. Ponadto przedszkolaki tworzyły konstrukcje z klocków oraz projektowały różne mozaiki o różnych kształtach w wykorzystaniem przesunięć i obrotów. Towarzyszyło temu składanie mniejszych elementów w większe całości.











7 marca nasze 4-latki wyjechały Do Centrum Nauki Kopernik aby odkryć i zrozumieć tajemnice świata. Jak wygląda świat oczami węża? Co kryje się we wnętrzu kalejdoskopu? Jak pachnie lis? Dotykaliśmy, wąchaliśmy, sprawdzaliśmy, burzyliśmy i układaliśmy. Nasi mali podopieczni eksperymentowali angażując wszystkie zmysły, bez najmniejszych oporów, bez wstydu przed pomyłką.










Od 3 marca przedszkolaki z grup 3,4,5 latków są uczestnikami nowego projektu Czy –tu, Czy-tam CZYTAMY prowadzonego METODĄ DOBREGO STARTU. Projekt Czy- tu, czy –tam CZYTAM służy przygotowaniu dzieci do osiągnięcia pełnej gotowości szkolnej do podjęcia nauki czytania i pisania.

24 – 28 lutego – drugi tydzień ferii zimowych, spędziliśmy w artystycznych nastrojach, rozwijaliśmy swoje zdolności i talenty w ramach projektu plastycznego. Poznaliśmy najciekawsze wiersze Jana Brzechwy, do których tworzyliśmy prace plastyczne, wykorzystując do tego różne techniki i materiały plastyczne. Powstały dzieła płaskie i przestrzenne, malowane farbami, lepione z plasteliny, masy solnej, gipsu, ozdabiane drucikami, brokatem i wykorzystujące wszystko, co tylko wyobraźnia nam podpowie.




















17 – 21 lutego, w pierwszym tygodniu ferii zimowych, w ramach autorskiego projektu „Kocham Cię Polsko”, przenieśliśmy się w nasze piękne polskie góry, zwiedziliśmy Zakopane, poznaliśmy góralskie zwyczaje i przesądy oraz góralską gwarę, przyjrzeliśmy się tradycyjnym strojom rodowitych górali i poznaliśmy zimowe sporty. Przekonaliśmy się, że zima wcale nie jest zła, szczególnie w Akadero!










11 lutego ponownie zgłębiliśmy się w tajniki matematyki, w ramach autorskiego projektu „Mały Matematyk”. Tym razem dzieci zapoznały się z „Wagą i sensem ważenia”.
Zajęcia ułatwiły naszym przedszkolakom zrozumienie pojęć związanych z ciężarem, sprawdziliśmy „na oko” oraz z użyciem wagi ile ważą różne przedmioty. Dzieci dowiedziały się również, że waga nie zależy tylko od wielkości przedmiotu, ale także od materiału z jakiego jest wykonany.









Zajęcia ułatwiły naszym przedszkolakom zrozumienie pojęć związanych z ciężarem, sprawdziliśmy „na oko” oraz z użyciem wagi ile ważą różne przedmioty. Dzieci dowiedziały się również, że waga nie zależy tylko od wielkości przedmiotu, ale także od materiału z jakiego jest wykonany.











6 lutego nasze przedszkole odwiedziła grupa pOpera z anglojęzycznym przedstawieniem pt.„Czy Mozart zatrudniłby beatboxera?”. Była to pełna humoru opowieść na podstawie baśni „Świniopas” Hansa Christiana Andersena, łącząca klasyczny styl mozartowski z nowoczesnym beatboxem. Aktorzy zatańczyli również manuet w oryginalnych klasycznych strojach.










4 lutego grupa reprezentująca Przedszkole Akadero, w związku z zajęciem III miejsca w konkursie „Act and Sing in Winter”, wzięła udział w Uroczystej Gali, która odbyła się w Ośrodku Kultury Ochoty.
Gratulujemy naszym zdolnym Przedszkolakom!!!
Gratulujemy naszym zdolnym Przedszkolakom!!!





















29 stycznia w naszym przedszkolu odbyło się niesamowite wydarzenie – Bal Karnawałowy. W klimat wspaniałej zabawy wprowadziła nas grupa pOpera ze spektaklem „Karnawał w Wenecji”, w trakcie którego zabrzmiały znane utwory z musicali i operetek takich jak „Upiór w Operze” czy „New York, New York”, poprzez który dzieci zapoznały się ze stepowaniem. Muzyka na żywo, piękne balowe kostiumy aktorów oraz oryginalne maski weneckie sprawiły, że było to niezapomniane przeżycie. Tuż po spektaklu odbyła się karnawałowa impreza z mnóstwem zabaw tanecznych i teatralnych.

22 stycznia grupa reprezentująca przedszkole Akadero przedstawiła swoje umiejętności i talenty na scenie Ośrodka Kultury Ochoty w ramach konkursu „Act and Sing in Winter”. Zadaniem dzieci było odegranie krótkiej, żartobliwej scenki w języku angielskim, dotyczącej promocji zdrowego odżywiania. Z radością informujemy, że zajęliśmy III miejsce w konkursie ” Act and Sing in Winter” oraz mamy zaszczyt wystąpienia w uroczystej Gali, która odbędzie się 4 lutego.

21 stycznia obchodziliśmy w Akadero Dzień Babci i Dziadka, wspaniałe święto w trakcie którego w sposób szczególny mogliśmy wyrazić naszą miłość do ukochanych dziadków. Tego dnia porozmawialiśmy o tych ważnych dla nas osobach, o wspólnych chwilach i tym, jak najbardziej lubimy spędzać z nimi czas. Przedszkolaki wykonały również piękne zaproszenia dla swoich dziadków, na uroczyste występy, które odbyły się w następnym miesiącu.





















20 stycznia przedszkolaki przeniosły się do Indii, gdzie pozostały przez cały tydzień, by dokładnie poznać geografię, kulturę i ludność tego kraju. Przyjrzały się roślinności oraz zwierzętom występującym w Indiach, poznały niecodzienne zwyczaje, religię i niesamowicie kolorowe stroje charakterystyczne dla tamtejszej ludności. Bliskie stały nam się smaki Indii oraz muzyka, w rytm której tańczyliśmy iście bollywoodzki taniec.






14 stycznia odbyły się kolejne zajęcia z cyklu „Mały Matematyk”, przybliżające naszym przedszkolakom matematyczne zagadnienia. Tym razem zajęcia dotyczyły „Gier Matematycznych”, dzieci zapoznały się z różnymi rodzajami gier planszowych, przekonały się, że na planszy również można rywalizować, ale że panują tam także określone zasady. Przedszkolaki odnalazły drogę w labiryncie i sprawdzili różne drogi dojścia do celu oraz możliwości pójścia na skróty.






8 stycznia w naszym przedszkolu odbył się kurs udzielania pierwszej pomocy dla grup 4 – latków i 5 – latków. Dzieci dowiedziały się jak należy zachować się w sytuacji zagrożenia, w jaki sposób wezwać pomoc, wykonać opatrunek i nieść pomoc potrzebującym. Była to bardzo ważna i pouczająca lekcja, kształtująca pozytywne postawy u naszych przedszkolaków.