

14 grudnia (poniedziałek) dzieci zapoznały się z różnymi sportami zimowymi, oraz dowiedziały się jak jeździ się na nartach.

4 i 18 grudnia (piątek) przedszkolaki węzmą udział w projekcie logiczno-matematycznym Matematicus.

3 grudnia (czwartek) przedszkolaki, przy pomocy tablicy multimedialnej, utrwaliły słownictwo związane z zabawkami w języku angielskim.

6 i 20 listopada (piątek) dzieci wzięły udział w zajęciach logiczno-matematycznych, gdzie przy użyciu nowoczesnych przyborów, a także gier logicznych i planszowych doskonaliły swoje umiejętności matematyczne, pamięć, oraz budowały zdolność analitycznego myślenia.

W każdy piątek dzieci były słuchaczami niesamowitych baśni braci Grimm czytanych w języku angielskim.

1 października (czwartek) mali naukowcy dokonali podziału światła na naturalne i sztuczne.

1 września (wtorek) odbyło się uroczyste rozpoczęcie roku przedszkolnego.

Od 24 do 28 sierpnia dzieci zapoznały się ze zjawiskiem powstawania deszczu. Dzięki rozwijającym zabawom ruchowym, pracom plastycznym oraz zabawie badawczej przedszkolaki w jak najszerszy sposób dowiedziały się wiele informacji na temat kolejnych faz przeistaczania się kropli wody ponownie w deszcz.











Od 17 do 21 sierpnia dzieci wzięły udział w zajęciach poświęconych żabkom. Na początek zapoznały się z charakterystycznymi cechami płazów, po czym poznały dokładniej cykl rozwoju żaby, a także cechy i warunki życia zarówno dorosłej odmiany tego płaza, jak i malutkiej kijanki. Przedszkolaki dowiedziały się także, że żabki są nie tylko zielone, a istnieją ich różne odmiany.

Od 10 do 14 sierpnia przedszkolaki wzięły udział w zajęciach poświęconych tematyce powstawania motyli. Dzieci wysłuchały opowieści pobudzającej ich wyobraźnię, dzięki której będą potrafiły odróżnić pojęcie gąsienicy od motyla. Dowiedziały się także więcej o cyklu życiowym motyla, a także wyglądzie zewnętrznym owadów.

Od 3 do 7 sierpnia dzieci przeniosły się do fabryki papieru i dowiedziały się, jak się go produkuje. Dzięki pracom plastycznym z użyciem różnego rodzaju papieru poznały rozmaite faktury papieru, a także sprawdziły za pomocą wszystkich zmysłów jak pachnie i wygląda papier, a nawet czy wydaje dźwięki. Na koniec przedszkolaki zamieniły się w małych ekologów i wybrały się do pobliskiego parku, by przytulać się do drzew.











Od 20 do 24 lipca - w tym tygodniu dzieci dowiedziały się wiele ciekawych informacji dotyczących śniegu. Zastanowiły się wspólnie w jaki sposób powstaje śnieg, oraz jak wygląda płatek śniegu. Przedszkolaki poznały korzyści i szkody, jakie niesie ze sobą śnieg, a także rośliny, które kwitną wyłącznie pod śnieżną pierzynką. Dzieci nauczyly się rozpoznawać rodzaje chmur, oraz z pomocą nauczyciela wezmą udział w widowiskowym eksperymencie z użyciem suchego lodu.











Od 13 do 17 lipca dzieci dowiedziały się więcej na temat miodu, oraz sposobów jego wytwarzania i wydobywania. Poznały cechy miodu, takie jak jego konsystencja, kolor, zapach, czy smak, a także jego zdrowotne właściwości. Zapoznały się z życiem pszczółek, oraz z ich mozolną pracą, jaką jest zbieranie nektaru.










Od 6 do 10 lipca przedszkolaki wzięły udział w zajęciach poświęconych tematyce powstawania chleba. Dzieci zapoznały się z właściwościami wybranego zboża, oraz z wyglądem, zapachem i strukturą mąki. Zdobyły m.in. wiedzę na temat tego z czego składa się kłos, co można zrobić z ziarna, a także co robi się z mąki. Przedstawione zostały kolejne etapy tworzenia pieczywa, oraz szczegóły dotyczące zawodów z nimi związanych, tj. piekarz, młynarz, czy rolnik.

Od 29 czerwca do 3 lipca dzieci wzięły udział w zajęciach poświęconych tematyce węgla, oraz sposobu jego wydobywania przez górników. Dowiedziały się ponadto więcej na temat właściwości i historii powstawania różnych rodzajów węgla, a także sposobów jego wykorzystywania w życiu codziennym.

24 czerwca (środa) postaramy się podsumować to wszystko, co do tej pory poznaliśmy w aspekcie pracy i roli dziennikarza. Poruszymy tematykę kultury żywego słowa i tworzenia krótkich i ciekawych wywiadów wchodząc w teren i ćwicząc wcześniej nabyte umiejętności w praktyce. Nie zabraknie także krótkiej powtórki w formie różnych zadań i zagadek dotyczących pracy dziennikarza w radiu, telewizji oraz gazecie.

10 czerwca (środa) przedszkolaki wędrowały po tajemniczym świecie orientu, gdzie zwiedzały krainę pełną koloru i słońca, tam gdzie pachnie imbirem i kurkumą. Brały udział w opowieści o orlim jaju, które wypadło z gniazda. Małym orlątkiem opiekowała się kura, która wychowywała go tak jak gromadkę innych swoich piskląt. Jednak nieświadomy swego pochodzenia dojrzewał jako kogut, który wciąż spoglądał w niebo i marzył by latać. Całość uzupełniły piękne, szyte ręcznie hinduskie stroje i orientalna muzyka, dzięki którym przez chwilę poczuliśmy się jak w prawdziwym Bombaju.











27 maja w ramach projektu multimedialnego dzieci skupiły się na pozytywnych walorach cyfryzacji i wykorzystywaniu nowych technologii. Jakie niesie to ze sobą skutki? Dzieci spotkały się także z wirtualnym przyjacielem, psem Alikiem. Zaprowadził je do kolejnego ogrodu, gdzie czekały nowe logiczne łamigłówki i emocjonujące przygody.











20 maja 5 i 6 latki wyjechały na wycieczkę do Kampinoskiego Parku Narodowego. Zajęcia tematyczne pt.; „Moje drzewo” obejmowały zwiedzanie ekspozycji stałej oraz spacer po lesie, podczas którego dzieci zapoznały się z podstawowymi gatunkami drzew oraz ich rolą w przyrodzie i życiu człowieka. Zajęcia połączone były z zabawą i wykonywaniem prostych ćwiczeń i zadań.










11 maja 5 i 6 latki uczestniczyły w anglojęzycznym projekcie kulinarnym, w ramach którego upiekły angielskie ciasto cytrynowe. W ten sposób Przedszkolaki poszerzyły swoją wiedzę na temat kuchni angielskiej, stykając się z inną od tej, którą do tej pory znali, stroną kultury anglosaskiej. Ponadto, dzieci poznały nowe słownictwo angielskie związane z kuchnią i gotowaniem.





8,15,22,29 maja przedszkolaki poznały serię książek o SpongeBobie – sympatycznej gąbce mieszkającej na dnie morza, w mieście Bikini Bottom. SpongeBob ma wielu przyjaciół, z którymi przeżyla niesamowite przygody – wstąpiła do drużyny hokejowej, została burmistrzem miasta, a także odwiedziła dentystę. W każdy piątek dzieci wysłuchały jednego opowiadania z serii, poznały nowe słownictwo i wykonały pracę plastyczną.





7 maja dzieci uczestniczyły w anglojęzycznym projekcie „Alchemik”. Tym razem Przedszkolaki miały możliwość odkrycia i zgłębienia fascynującego świata przyrody i techniki. Dzięki naszym eksperymentom dzieci rozszerzają swoje horyzonty myślowe, rozwijają umiejętność krytycznego myślenia, jak również umiejętność myślenia przyczynowo -skutkowego, porównywania i uogólniania.





6 maja 4 latki pojechały na wycieczkę do Stajni na Kępie. Dzieci poznały zwyczaje i sposób życia koni, zapoznały się ze sprzętem jeździeckim. Odbyły się zajęcia plastyczne, podczas których dzieci stworzyły wyjątkowe i niepowtarzalne konie wykorzystując różne techniki plastyczne. Zjedliśmy kiełbaskę przy ognisku. Każde dziecko miało możliwość skorzystania z przejażdżki na kucyku.






30 kwietnia zaprosimy dzieci w dalszą część przygód ze światem cyfryzacji. W drugim etapie dzieci wraz z bohaterem - psem Alikiem będą rozpoznawały barwy i kształty, będą porównywały wielkości, liczyły obiekty, a także wzbogacą umiejętność logicznego myślenia. Dzięki różnorodnym zadaniom dzieci poznają pozytywne i bezpieczne strony korzystania z multimediów.

22 kwietnia odbyły się zabawy dydaktyczne, eksperymenty z właściwościami wody czystej i zanieczyszczonej, sadzenie roślin. Wdrażaliśmy dzieci do bezpośredniej działalności na rzecz ochrony środowiska naturalnego, kształtując tym samympostawę ekologiczną. Pozwoliło nam to zgłębić wiedzę i w przyszłości przyczyni się do dbania o naszą planetę.











15 kwietnia rozmawialiśmy o tym, czym jest aktywność lokalna- jakie działania wchodzą w jej zakres i czy przedszkolaki mogą coś zmienić dla swojej społeczności oraz swojego przedszkola. Weszlismy w rolę dziennikarza Aktywisty!, który szuka różnych inicjatyw w najbliższym otoczeniu, ale także sam je tworzy dla siebie oraz innych.










W każdy piątek (3,10,17,24) kwietnia dzieci przeniosą się w świat bajek braci Grimm. Przedszkolaki będą czytać i omawiać mniej znane opowiadania niemieckich pisarzy: „Tomcio Paluch”, „Kruk”, „Muzykanci z Bremy” oraz „Zabi Król”. Podczas zajęć zwrócimy szczególną uwagę na styl i język, którym posługują się ci słynni bajkopisarze.

26 marca W tym miesiącu zgłębialiśmy się w świat mediów i reklamy. Jest to świat bardzo bliski pracy dziennikarza. Czekały nas różne ciekawe zadania, w których zamienimy się w specjalistów zajmujących się wizerunkiem oraz promocją. Każda z grup miała za zadanie stworzyć swoje logo grupy oraz plakat ważnego wydarzenia.

25 marca 5,6 latki pojechały na wycieczkę autokarową do Muzeum Narodowego na lekcje muzealne pt. ”Ptaki, robaki i inne zwierzaki” oraz „Ożywione obrazy”. W Muzeum ukryło się wiele znanych nam zwierząt oraz fantastycznych stworów: latających, pełzających, skaczących. W czasie spotkania dzieci szukały obrazów, na których są namalowane. Na koniec wykonaliśmy zwierzątka z papieru. Dzięki sile naszej wyobraźni obrazy ożyły a my przeżyliśmy wspaniałą przygodę.











24 marca odbyło się widowisko muzyczno-estradowe wprowadzające dzieci w świat kultury afrykańskiej poprzez śpiew, taniec i grę na bębnach. Zabawę poprowadził charyzmatyczny muzyk, kompozytor i animator pochodzący z Kongo - Ricky. Jako multiinstrumentalista koncertował na niemal wszystkich kontynentach świata w ramach kilkunastu projektów muzycznych.











19 marca był kontynuowany Projekt Multimedialny, który ma na celu zapoznanie dzieci z nowoczesną technologią informacyjną . Projekt odbył się przy pomocy tablicy interaktywnej, gdzie wykorzystujemy program do nauki rozróżniania kolorów, kształtów, liczb oraz rozwiązywania prostych zadań logicznych.

18 marca obchodziliśmy Dzień św. Patryka- irlandzkie święto narodowe i religijne. Punktem kulminacyjnym tego dnia, było poszukiwanie przez dzieci skarbu Leprechaun'a. Kolorem obowiązującym tego dnia był zielony- nawiazujący do trawiastego krajobrazu Irlandii i symbolizujący koniczynę. Zabawy odbyły się w języku angielskim i polskim.











12 marca nauczyciele języka angielskiego przygotowali dla przedszkolaków kolejną teatralną niespodziankę. Tym razem przedstawili dzieciom baśń Hansa Christiana Andersena: „Calineczka” – opowieść o przygodach dziewczynki małej jak kciuk. W rolach głównych wystąpią pacynki, maskotki i inne pluszaki znane z przedszkolnych półek.







11 marca 4 latki pojechały autokarem do Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie.
W muzeum przedszkolaki zapoznały się z muzyką poprzez aktywne słuchanie i uczestnictwo w warsztatach muzycznych. Na ekspozycji stałej poszukały miejsc, które wiążą się z muzyką Fryderyka, aby później stworzyć muzyczną impresję na temat jego kompozycji.





W muzeum przedszkolaki zapoznały się z muzyką poprzez aktywne słuchanie i uczestnictwo w warsztatach muzycznych. Na ekspozycji stałej poszukały miejsc, które wiążą się z muzyką Fryderyka, aby później stworzyć muzyczną impresję na temat jego kompozycji.






W każdy piątek marca (6,13,20,27) przedszkolaki będą kontynuować podróż po świecie anglojęzycznej literatury, a przewodnikami będą sympatyczne zwierzątka. Wielki czerwony pies Clifford pokaże dzieciom, jak spełniać dobre uczynki, mała żabka Froggy wprowadzi przedszkolaki w zasady gry w piłkę nożną, a razem z kotem Garfieldem dzieci poznają komiksy. Klasyczna bajka o Złotej Rybce ukaże dzieciom podstawowe wartości – skromność i umiar.











5 marca podczas anglojęzycznego projektu „Alchemik” dzieci dowiedzą się w jaki sposób wprawić w ruch powietrze, podczas ciekawych i interesujących doświadczeń. Przedszkolaki dowiedzą się, że mogą zdmuchnąć świeczki i nadmuchać balon, nie tylko za pomocą swojego oddechu, ale także przy użyciu różnych przedmiotów.










26 lutego (czwartek) grupy 5 latków i 6 latków uczestniczyły w anglojęzycznym projekcie kulinarnym. Pod czujnym okiem Pani Kucharki i nauczycieli dzieci przygotowały tradycyjny deser brytyjski- angielskie muffinki waniliowe z kremem. Przygotowując ten słodki posiłek, dzieci miały możliwość poszerzyć swoją wiedzę na temat kuchni angielskiej, a także swoją wiedzę o nowe słownictwo związane z kuchnią i gotowaniem.










18 lutego (środa) kontynuowaliśmy Projekt Multimedialny, który ma na celu zapoznanie dzieci z nowoczesną technologią informacyjną i wykorzystanie jej w codziennej pracy. Projekt odbył się przy pomocy tablicy interaktywnej, dzięki której dzieci odkryły możliwości, jakie stwarza nam świat multimediów. Edukacyjne zabawy i ćwiczenia pomogły stymulować rozwój intelektualny, spostrzegawczość i logiczne myślenie.











11 lutego (środa) przyjechali do nas aktorzy z teatru, z przedstawieniem pt.” Śniegowy Bałwanek”. Jest to klasyczna bajka napisana przez znanego wszystkim dzieciom autora - Hansa Christiana Andersena. Wszystkie Przedszkolaki poznały historię losów bałwanka, który stracił serce dla Panny Piecyk mieszkającej w domu naprzeciwko. Rozmarzony Bałwanek chciał ją poznać, czy mu się udało? Hmm… w bajkach wszystko jest możliwe.











W każdy piątek miesiąca, przedszkolaki w świat literatury anglojęzycznej wprowadziły sympatyczne zwierzątka. Dzieci dowiedziały się, jak pozbyć się niechcianego gościa (A Mouse in the House), poznały niezbyt urodziwego, ale wyjątkowego pieska imieniem Simp (Simp), razem z Misiem Paddingtonem odkrywały sposoby na deszczową nudę (Paddington’s Busy Day) oraz zobaczyły, że nie taki potwór straszny, jak go malują (Mog in the Fog)…







14 stycznia w naszym przedszkolu odbyło się niesamowite wydarzenie – Bal Karnawałowy.
W klimat wspaniałej zabawy wprowadziła nas grupa z Teatru Narwal z zabawą karnawałową „Disco Walizeczka” Poprowadzili zabawę taneczną z profesjonalnym dj’em, który potrafi roztańczyć każdego. W programie były animacje taneczne przy świetnie wszystkim znanych hitach z mnóstwem zabaw teatralnych.














W klimat wspaniałej zabawy wprowadziła nas grupa z Teatru Narwal z zabawą karnawałową „Disco Walizeczka” Poprowadzili zabawę taneczną z profesjonalnym dj’em, który potrafi roztańczyć każdego. W programie były animacje taneczne przy świetnie wszystkim znanych hitach z mnóstwem zabaw teatralnych.















13 stycznia -w ramach projektu anglojęzycznego „Alchemik” Dzieci przeniosły się w świat kolorów. Celem zajęć było wzbogacenie wiedzy przedszkolaków na temat kolorów, rozwijaliśmy umiejętność samodzielnego tworzenia barw. Projekt Alchemik uczy dzieci wyciągania wniosków oraz budzi zainteresowania badawcze, a także rozwija słownictwo anglojęzyczne.





















9,16,23,30 stycznia w każdy piątek,kontynuując projekt anglojęzyczny „Stories” dzieci poznają znane i chętnie czytane w Polsce bajki anglojęzyczne, które doczekały się swojej ekranizacji lub powstał na ich podstawie serial anonimowany. Nasze Przedszkolaki przeniosą się w świat bohaterów bajek „ Dumbo”, „The Little Mermaind”, „Peter Pan” oraz „Mowgli knows best”. Razem z nauczycielem będą uczestniczyć w ich fascynujących, a często niebezpiecznych przygodach.







