
13-17 luty ,,Autorzy dzieciom” - W pierwszym tygodniu ferii podczas projektu poznaliśmy nowe książki oraz wiersze. Uczestnictwo w tym projekcie pozwoliło dzieciom rozwijać zainteresowanie literaturą. Nie zabrakło gier i zabaw, nawiązujących do omawianych bajek.
20-24 luty ,,Było sobie życie” – W drugim tygodniu ferii poznaliśmy budowę i funkcje organów ludzkiego ciała. Dowiedzieliśmy się, jak wyglądają narządy i wykonaliśmy ich makiety. Dzieci miały również możliwość obejrzenia filmów edukacyjnych, które zobrazowały omawiane tematy.







Przenieśliśmy się do Afryki, gdzie poznaliśmy roślinność i zwierzęta zamieszkujące tamtejsze tereny. Podczas polsko-angielskiego projektu poznaliśmy bliżej m.in. słonia, żyrafę, geparda, antylopę i lwa.
Dowiedzieliśmy się, dlaczego kameleon zmienia kolor oraz po co wielbłądowi garby. Dzięki edukacyjnym filmom, usłyszeliśmy odgłosy zwierząt.
Wzięliśmy też udział w zabawach ruchowych i wcieliliśmy się w poszczególne zwierzęta. Podczas projektu, stworzyliśmy kolorowe papugi oraz kilkumetrowego węża. Wykonaliśmy też doświadczenie „Color mixing’’.
Nie zabrakło również polsko-angielskich opowiadań i piosenek.
To była dobra zabawa!
Wspólnie stworzyliśmy kreatywne prace plastyczne oraz makiety zwierząt. Nie zabrakło wielu zabaw ruchowych oraz gier zespołowych. Dzieci miały również okazję, by zobaczyć na żywo patyczaki oraz różne gatunki pająków.
To była niezapomniana i pełna atrakcji przygoda!
Nie zabrakło tematycznych prac plastycznych, podkreślających majowe święta państwowe.

To był fascynujący dzień!







Następnie przeszliśmy do głównego etapu naszego projektu czyli ćwiczenia jogi. Podczas tych zajęć do naszej zabawy dołączaliśmy słownictwo związane ze świętem Haloween. Wspólnie z naszymi przedszkolakami zrobiliśmy krótkie ćwiczenia dynamiczne, a następnie zrelaksowaliśmy się podczas halloweenowej medytacji.
Przez całe zajęcia grała nam muzyka w języku angielskim!
23 września przedszkolaki rozpoczęły swoją niesamowitą podróż do świata kodów oraz nowoczesnej technologii!
Ich pierwszym zadaniem było kopiowanie ruchów dłoni, następnie przeszli zaczarowaną trasę stworzoną z algorytmów. Wcielili się także w robota oraz programistę, w zabawie „Robot kontra programista”.
Na zakończenie zajęć czekało ich będzie skanowanie kodów QR, pod którymi ukryte były zadania do wykonania.

W tym czasie odbyły się projekty pt. „Wehikuł czasu” oraz „Z wizytą w kosmosie”.
Dzieci, podczas tych zajęć dowiedziały się, jak wyglądało życie od czasów prehistorii aż do współczesności, poznawały również wynalazki każdej ery.
Podczas projektu pt. „Z wizytą w kosmosie” Przedszkolaki dowiedziały się, co znajduje się w kosmosie oraz czym jest Droga Mleczna. Poznały również słynnego Polaka, który wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię – Mikołaja Kopernika.
Był to bardzo pracowity czas, przepełniony wieloma nowymi informacjami.














Wspaniały czas w Akadero dla Naszych Najstarszych powoli dobiega końca! Ciocie z grupy 11 czerwca (piątek), zapraszają wszystkie chętne Cyferki do wspólnego nocowania w Akadero!
Będzie to czas w pełni poświęcony grupie, gdzie będziemy wspominać minione wydarzenia, wycieczki i wspólnie spędzony czas! Nie zabraknie aktywności ruchowych, zabaw oraz wielu rozmów!
11 czerwca jest równocześnie dniem Zakończenia Roku Przedszkolnego dla Cyferek.








20 maja w ramach tego samego projektu, dzieci 2-3-letnie odkryły niesamowite możliwości gliny! Stworzyliśmy rzeźby, pobudzając przy tym kreatywność oraz ogromne zasoby dziecięcej wyobraźni. Wszystko to odbyło się przy dźwiękach muzyki klasycznej. Był to doskonały sposób na wyciszenie emocji i spożytkowanie nadmiaru energii. Dodatkowo bardzo dobrze wpłynęło to na doskonalenie sprawności rączek i palców. W ten sposób każdego z naszych artystów przygotowaliśmy do dalszych etapów nauki pisania!









Dzieci biorą udział w lekcjach online z języka polskiego oraz angielskiego, pogłębiając swoją wiedzę, ucząc się nowych rzeczy a także dobrze się przy tym bawiąc! Nasza Kadra Nauczycielska wykorzystując ciekawe materiały i pomoce do prowadzenia zajęć, codziennie zachęca naszych podopiecznych do czynnego brania udziału w lekcjach online!


















Do gimnastyki dołączyliśmy angielskie słownictwo dotyczące zbliżającego się Dnia Świętego Patryka!
Tego dnia towarzyszyła nam radosna, irlandzka muzyka. Było bardzo skocznie i zabawnie!


















o ważnych wartościach, takich jak miłość, przyjaźń czy szczęście. Poznaliśmy tradycje walentynkowe, zaśpiewamy wesołe piosenki, a także wspólnie się bawiliśmy! Czekał nas również tematyczny Quiz oraz wiele nowych, angielskich zwrotów związanych z tym świętem! Cieszy nas fakt, że tyle dzieci, zaakcentowało ten dzień, czerwonym elementem garderoby!










a dzięki zastosowaniu różnych akcesoriów, zapewniła mnóstwo frajdy.
Dzieci bawiąc się zabawkową kasą fiskalną, mogły rozwijać przede wszystkim swoją wyobraźnię i nauczyć się odpowiednich zachowań społecznych. Dowiedzieli się na czym polegają ceny, czym różnią się monety od banknotów, jakie produkty możemy kupić a także, jak zachowywać się w czasie zakupów. To był dzień pełen znakomitej zabawy!






Wspólnie zaśpiewamy naszą ulubioną piosenkę „How many fingers?”. Na podsumowanie zdobytej wiedzy dzieci wykonają pracę plastyczną. To będzie niezapomniane doświadczenie!






Nauka gry na Pianinie, to jedno z oferowanych przez Przedszkole Akadero zajęć dodatkowych.
02 lutego w naszym Przedszkolu odbył się Koncert Muzyczny Pianistów, którzy pod czujnym okiem nauczycielki Pani Joanny Jaworskiej, już od jakiegoś czasu, dzielnie przygotowywały się do tego wydarzenia!
Dzieci wśród nastrojowej scenerii, swoją piękną grą w sposób szczególny pożegnały świąteczny czas, wykonując kolędy i piosenki związane ze Świętem Bożego Narodzenia.
Występy Muzyków były dostępne dla Rodziców w formie pamiątkowych filmów. Jesteśmy pewni, że oczarowały i wzruszyły każdego słuchacza!
Tego samego dnia 4-latki zapoznały się z tym samym wierszem. Czekała ich zabawa w teatrzyk, gdzie wkładając okulary na nos, próbowali odegrać scenki z wiersza!




Następnie poznaliśmy naszego nowego kolegę-Ozobota! Wspólnie odkrywaliśmy jego funkcje, a także dowiedziliśmy się jak można zakodować dla niego przeróżne trasy! To była niesamowita przygoda!
















Już od 4 stycznia w naszym Przedszkolu realizowany będzie projekt feryjny!
3-latki odbędą podróż do „Krainy zmysłów”. Zwykle kiedy dziecko może czegoś dotknąć, coś poczuć, zobaczyć albo usłyszeć, łatwiej przyswaja wiedzę! W ramach projektu, dzieci będą brały udział w ekspedycji w głąb następujących zmysłów: słuch, węch, dotyk, smak i wzrok.
4-latki w pierwszym tygodniu ferii zaczną od projektu pt. „W krainie emocji i uczuć”. Przez cały tydzień wspólnie będziemy uczyć się rozpoznawać i nazywać emocje (radość, smutek, złość, strach). Poprzez zabawy poznamy sposoby wyrażania swoich uczuć w odpowiedni sposób, a także nauczymy się, jak radzić sobie ze swoimi uczuciami.
Podczas projektu nie zabraknie ciekawych zabaw pantomimicznych oraz prac plastycznych!
W drugim tygodniu ferii, wcielimy się w ciekawskich poszukiwaczy przeszłości! Wyruszymy w daleką podróż w czasie, cofniemy się do lat dzieciństwa naszych rodziców, dziadków i pradziadków. Zapoznamy się z przedmiotami, które na przestrzeni lat nieco się zmieniły i przez to stały się pamiątką mijającego czasu. Każdy dzień zaobfituje w ciekawe zabawy i prace plastyczne!
5-6-latki wezmą udział w projekcie pt. „Moje ciało”, którego głównym celem jest wzbogacenie wiedzy dzieci o budowie i funkcjonowaniu niektórych części ciała człowieka, kształtowanie postawy prozdrowotnej oraz prowadzenie eksperymentów i obserwacji w formie zabawy. Odpowiemy na pytanie: Co należy robić, żeby być zdrowym? Poznamy świat przez zmysły – wzroku, słuchu, węchu, smaku i dotyku. Stworzymy kąciki do zabaw, prace plastyczne, wykonamy piramidę żywienia oraz talerz żywienia. W trakcie realizacji projektu dzieci wzbogacą zasób słownictwa w zakresie budowy i funkcjonowania ciała człowieka. Omówimy poszczególne części ciała wykonując plakaty.

Tego samego dnia, tematem projektu w grupie 4-latków było powietrze – dzieci poznały jego budowę oraz właściwości. Wspólnie przyglądaliśmy się doświadczeniom i obserwowaliśmy jaki wpływ na powietrze ma dane otoczenie. Na Dzieci czekała również zabawa, w której zamieniali się w cząsteczki powietrza!
















Dzieci zmieniły się w prawdziwych aktorów i zaprezentowali swoje umiejętności, w postaci odśpiewanych piosenek i wyrecytowanych wierszyków, a to wszystko dostępne było dla Rodziców jako livestream!
Swoje niezapomniane, pierwsze wystąpienie oraz Mianowanie na Przedszkolaka Akadero, w pięknych strojach odbywała grupa Melodyjek oraz Pastelek! Witajcie w Przedszkolu!











8 października 2-3-latki przy dźwiękach muzyki wykonały piękne, kolorowe drzewa, używając do tego aromatycznych przypraw! Była to ciekawa lekcja, pobudzająca wszystkie zmysły. Dzieci miały możliwość posmakować niektórych przypraw, a także nauczyły się je rozróżniać po wyglądzie i zapachu.












Wspólnie przeżyliśmy ekscytującą przygodę z nowym gościem, który nas odwiedził. Wszyscy z niecierpliwością czekaliśmy na naszego małego przyjaciela, aż w końcu powitaliśmy młodego królika! Tego dnia dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek na jego temat – co lubi jeść, jak się porusza, jak dbać o to, aby było mu z nami dobrze. Oczywiście nie zabrakło wielu zabaw tematycznych, zabawy w małe króliczki a nawet stworzykliśmy wielkobarwną pracę plastyczną, poświęconą naszemu bohaterowi!












Wspólnie wybraliśmy się w podróż „Lokomotywą” Juliana Tuwima. Sprawdziliśmy, co ciekawego przewozi pociąg i jak to się dzieje, że potrafi tak szybko się poruszać! Razem stworzyliśmy własną lokomotywę, a na koniec uporządkowaliśmy wszystkie książeczki, tworząc w naszej sali przedszkolną bibliotekę! Będziemy pielęgnować zwyczaj, dbania o książki!
Tego samego dnia, rok strasza grupa w ramach tego samego projektu, zapoznała się z bajką Braci Grimm „Czerwony Kapturek”, dzięki której dzieci nauczyły się odróżniać dobro od zła. Co prawda bajka była dobrze znana dla większości dzieci, ale mimo wszystko poznali ją też z innej storny. Wszyscy staliśmy się aktorami i wspólnie odegraliśmy opowieść ruchową „Droga do babci”. Przy pomocy zmysłu dotyku sprawdziliśmy, co znajduje się w przygotowanym dla babci koszyku. To było trudne zadanie, ale poradziliśmy sobie znakomicie! Zajęcia zakończyliśmy ciekawą pracą plastyczną, tworząc postać Czerwonego Kapturka!








4 września dzieci zapoznały instrumenty muzyczne, a poprzez śpiew i taniec utrwaliły wcześniej już poznane słówka w języku angielskim. Dzieci miały możliwość obcowania ze sztuką, poprzez oglądanie nagrań profesjonalnych muzyków. Czekało nas rozpoznawanie instrumentów po ich brzmieniu i ich nazwanie po angielsku! Mieliśmy równiez okazję dokładniej obejrzeć gitarę, wsłuchać się w jej brzmienie, a nawet spróbować zagrać!

























Mieliśmy okazję skosztować azjatyckich przysmaków, które uatrakcyjniły naszą wspaniałą podróż!
Okazało się, że posługiwanie się pałeczkami, wcale nie jest takie trudne i świetnie daliśmy sobie radę z przenoszeniem ryżu za pomocą tych dalekowschodnich sztućcy!
Piękne dekoracje, każdego tygodnia przenoszą nas w inny, odległy skrawek świata!
Pora nieco ochłodzić klimaty i spakować cieplejsze ubrania, bo przed nami mroźna Antarktyda! W drogę!





Odkrywaliśmy tajemniczą Saharę, bujną roślinność Sawanny oraz zwierzęta, które ją zamieszkują. Czekała nas również wycieczka do Egiptu, gdzie odkryliśmy jego zabytki i poznaliśmy ludzi, którzy tam mieszkają! Zetkneliśmy się też ze starożytnym pismem!
To była wspaniała wyprawa, do kompletnie innego klimatu i życia! Braliśmy udział w afrykańskich tańcach, konkurencjach sportowych a nawet spróbowaliśmy egzotycznych owoców! Z całą pewnością, zapamiętamy tę wyprawę na długo!
Nie zwalniamy tempa, więc czas na kolejny kontynent... Tym razem zmierzamy do tajemniczej Azji!



Wspólnie zbadamy, co oznacza być w Unii Europejskiej! Czeka nas zapoznanie się z symbolami narodowymi, polskimi legendami a nawet poznamy motto Uni Europejskiej!
Nie zabraknie grupowych prac plastycznych, zabaw ruchowych a także zabaw z odszukiwaniem kopert, w których ukryły się różne zadania! W ostatnim dniu projektu, poznamy zwroty grzecznościowe w różnych językach, podsumujemy wiadomości z całego tygodnia oraz otrzymamy własne paszporty, niezbędne do dalszej podróży w nieznane! Do zobaczenia w gorącej Afryce!





Dzieci z zerówki, uroczyście pożegnały ten rok!
Były piosenki, wierszyki, tańce i zabawy, a także radosne wspominanie minionych lat w Przedszkolu AKADERO!
To był wspaniały czas, pełen wzruszenia z kończącej się już przygody, ale również czas radości z nadchodzących, słonecznych wakacji!

Czas na rozwianie wszelkich wątpliwości, ponieważ Drużyna Akadero melduje się do wykonania kilku doświadczeń!
16 czerwca wspólnie zbadaliśmy jak można nadmuchać balon bez użycia powietrza, a także jak to jest możliwe, że dwa kolory, trzymane w jednym pojemniczku, nie mieszają się ze sobą! Gdy już odkryliśmy te tajemnice, czekała nas wspaniała, kolorowa i radosna zabawa! Z pomocą kilu prostych przedmiotów malowaliśmy na pianie!
Zabawa połączona z nauką jest tym, co uwielbia Drużyna Akadero!
Wspólnie stworzyliśmy masę plastyczną - piankolinę, która dostarczyła dzieciom wielu doznań i świetnie wpłynęła na ich wyobraźnię!
Zabawy z piankoliną wprowadziły nas w wakacyjny nastrój - tworzyliśmy rozmaite babki, budowle, zakopywaliśmy skarby, a także odciskaliśmy dłonie!To był wesoły dzień!

9 czerwca wybieraliśmy się na wycieczkę po Londynie! Poznaliśmy jego zabytki i ciekawe miejsca, a także rozmawialiśmy o codzienności londyńczyków! Czekała nas również masa nowych słówek oraz ciekawa gra “Dobble-London”!
25 czerwca za cel naszej kolejnej, czerwcowej wyprawy do Wielkiej Brytani, obierzemy Royal Ascot! Nasze przedszkolaki poznają tradycje królewskich wyścigów konnych, które odbywają się co roku od 300 lat! Dzieci nauczą się nowych słówek w języku angielskim związanych z wyścigami konnymi oraz powtórzą słownictwo poznane w czasie wcześniejszej wycieczki do Londynu. Na zakończenie zajęć przedszkolaki wykonają pracę plastyczną, związaną z kapeluszem godnym Royal Ascot!






24 czerwca (środa) na projekcie przedsiębiorczości, zapoznamy się z tematem, jakim jest reklama. Omówimy sobie, po co nam są reklamy, jakie są korzyści oraz ich negatywny wpływ. Przybliżymy sobie proces powstawania oraz porównamy reklamy wybranych artykułów. Cały projekt podsumujemy pracą plastyczną w grupach ,,Mój projekt reklamy’’

Zajęcia odbywają się codziennie o wyznaczonej i stałej godzinie, a dołączyć do nich mogą Państwo dzięki udostępnionym wcześniej linkom i numerom spotkania.
Dzieci uczą się, dzięki przeprowadzane przez nauczycielki gry, quizy, a także piosenki i zagadki!
Podczas spotkań, dzieciom towarzyszy wyłącznie język angielski, poznają one nowe słownictwo i zwroty oraz powtarzają dotychczas przyswojony materiał!
Przedstawiamy nasz harmonogram spotkań online oraz kilka ujęć z prowadzonych lekcji!

W piątek zakończyliśmy nasz konkurs pt. „Wiosna – Moimi Oczami”, organizowany dla Dzieci z Przedszkola i Żłobka Akadero.
Uczestnicy konkursy mieli za zadanie, przedstawić to, jak widzą wiosnę, według własnego pomysłu.
Format, technika wykonania jak i forma całej pracy były dowolne.
Dzisiaj Nauczyciele z Przedszkola i Żłobka Akadero, zostali postawieni przed nie lada wyzwaniem, wyróżniając 5 prac, spośród wielu pięknych, oryginalnych i pomysłowych projektów, za które serdecznie dziękujemy!
Wszystkie zdjęcia prac, które wpłynęły na naszą przedszkolną pocztę, mogą Państwo obejrzeć poniżej oraz przekonać się, jak trudno było wyłonić szczęśliwą piątkę!

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych, składamy najserdeczniejsze życzenia!
Niech nadchodzący czas, będzie dla Państwa szczególnie ważny; aby ten wiosenny nastrój i radość z bycia razem, w gronie rodzinnym, przegoniła wszelkie smutki i zmartwienia, które napotykamy w ostatnim czasie.
Zdrowych, pogodnych i radosnych Świąt, pełnych wiary i nadziei, przepełnionych uśmiechem i serdecznością,
Życzy cały zespół Akadero, wszystkim Rodzicom oraz dzieciom!

Szanowni Państwo!
W trosce o ciągły rozwój dzieci, przez okres zamknięcia Placówek Oświatowych, rozpoczęliśmy cykl nauczania online, zwany Domowym Akadero!
Codziennie na naszych Przedszkolaków czekają nowe, ciekawe zadania, karty pracy zgodne z podstawą programową, kreatywne prace plastyczne, słuchowiska najpiękniejszych bajek, projekt eksperymentów, a nawet lekcje online z języka angielskiego!
Wszystkie materiały i zajęcia, przygotowywane są przez naszych doświadczonych nauczycieli, którzy dbają o to, aby zakres materiałów, był dostosowany do wieku oraz możliwości dzieci.
Mimo trudności, jakie wszyscy napotykamy w tym czasie, chcemy, aby dni dzieci z Przedszkola Akadero, choć trochę przypominały te, które przeżywały w Placówce.
Cieszymy się, że dzieci tak chętnie wykonują zadania od nauczycieli, biorą aktywny udział w zajęciach online a także z radością wyczekują kolejnych inspiracji na prace plastyczne oraz domowe eksperymenty!
Poniżej, przedstawimy część pięknych prac, jakie wpływają na naszą skrzynkę pocztową!

Badaliśmy wodę i jej właściwości, przy pomocy wielu ciekawych eksperymentów np.: eksperyment wędrującej wody, a nawet stworzymyliśmy lampę lawę!
Dzięki przeprowadzonym eksperymentom, rozbudziliśmy ciekawość dzieci na otaczający je świat. Przedszkolaki nauczyły się obserwować i wyciągać wnioski z doświadczeń i eksperymentów!
To już koniec naszych kolorowych i teatralnych ferii!








Wspólnie odkrywalismy świat Teatru! Przedszkolaki, zetknęli się z bohaterami, w których wcielają się nie tylko aktorzy, ale również kukiełki czy pacynki, poznali ważne wartości oraz różne normy społeczne, jakie ukazuje teatr.
W ramach dwujęzycznego projektu „ W świecie Teatru ” dzieci, miały okazję poznać pojęcie teatru. Pod koniec tygodnia wcielili się w rolę widza, pamiętając o wszystkich zasadach zachowania, i obejrzeli przygotowany przez Nauczycielki języka angielskiego teatrzyk, na który wcześniej, podczas warsztatów manualnych, samodzielnie przygotowali sobie bilety!


11 luty (wtorek) – Tematem pierwszego spotkania w lutym był "Teatr". Dowiedzieliśmy się czym jest wyobraźnia, jaki powinien być aktor, a nawet odegraliśmy przedstawienie!
Już 25 lutego (wtorek) – Poznamy Pirata Griszę, chłopca w wieku przedszkolnym, którego wielkim marzeniem było zostać piratem! Zobaczymy ile potrzeba, aby spełnić swoje marzenia i dlaczego warto jest marzyć.

Po przeczytaniu jego treści, oraz odpowiedzi na zadane przez nauczycielkę pytania, dzieci pobawiły się w teatrzyk.
Ich zadaniem było odegrać scenki z wiersza, zakładając na nos okulary, oraz wcielając się w głównego bohatera wiersza.





14 stycznia (wtorek) wybraliśmy się do krainy manier. Na podstawie "Kwoki" Jana Brzechwy, przenieśliśmy się w świat, w którym mogliśmy spotkać dobre, jak i te złe maniery. Dowiedzieliśmy się, jak je odróżnić, które powinny być nam bliskie, a jakich zachowań należy unikać.
28 stycznia (wtorek) - Czeka nas kolejne spotkanie, na warsztatach! W karnawale wszyscy lubią bale- spakujemy kostiumy i zaczarowaną karocą,pojedziemy na bal karnawałowy, prosto do krainy bajek!

W styczniu, w każdy piątek miesiąca, będziemy grać w bingo! Pierwsze starcie już za nami!
Zasady były proste, aczkolwiek to gra, która wymagała od dzieci pełnego skupienia. Wspólnie powtarzaliśmy słownictwo z danego tygodnia oraz ćwiczyliśmy szybkość, refleks i skupienie.
Styczeń z bingo rozpoczął się niezwykle ciekawie!






9 grudnia (Akwarelki) i 16 grudnia (Dzwoneczki) 4-latki zrobiły wszystkim niespodziankę świąteczną, wprowadzając zaproszonych Gości w atmosferę Świąt Bożego Narodzenia!
Dzieci, już od jakiegoś czasu, przygotowywały się pod okiem swoich Pań, na Uroczyste Jasełka.
Wszyscy mamy nadzieję, że przygotowane przez nich wystąpienia,zachwyciły Gości oraz zwróciły uwagę, na ten szczególny, magiczny czas oczekiwania,na Pierwszą Gwiazdkę na niebie!











16 grudnia (Nutki) i 18 grudnia (Wiolinki) 5-latki zrobiły wszystkim niespodziankę świąteczną, wprowadzając zaproszonych Gości w atmosferę Świąt Bożego Narodzenia!
Dzieci, już od jakiegoś czasu, przygotowywały się pod okiem swoich Pań, na Uroczyste Jasełka.
Wszyscy mamy nadzieję, że przygotowane przez nich wystąpienia,zachwyciły Gości oraz zwróciły uwagę, na ten szczególny, magiczny czas oczekiwania,na Pierwszą Gwiazdkę na niebie!





















17 grudnia 6-latki zrobiły wszystkim niespodziankę świąteczną, wprowadzając zaproszonych Gości w atmosferę Świąt Bożego Narodzenia!
Dzieci, już od jakiegoś czasu, przygotowywały się pod okiem swoich Pań, na Uroczyste Jasełka.
Wszyscy mamy nadzieję, że przygotowane przez nich wystąpienia,zachwyciły Gości oraz zwróciły uwagę, na ten szczególny, magiczny czas oczekiwania,na Pierwszą Gwiazdkę na niebie!











Tegoroczna zbiórka, na rzecz potrzebujących właśnie dobiegła końca!
Zespół AKADERO, w ostatnim czasie, miał ręce pełne roboty, aby spakować wszystkie przyniesione przez Państwa rzeczy, bo było ich tak wiele!
Nasz zbiórkowy kosz, nawet na chwilę nie stał pusty!
Państwa empatia, dobre i ciepłe serce, oraz chęć niesienia bezinteresownej pomocy, sprawiły, że wiele dzieci, tych starszych, jak i tych najmłodszych, otrzymało ogrom niezbędnych rzeczy.
Chcielibyśmy Państwu serdecznie podziękować, za każdą cegiełkę dobroci, dorzuconą do naszej zbiórki.
Z tych cegiełek, zbudowali Państwo piękny i szczęśliwy most, dla lepszego bytu tych dzieci.
Był to czas, w którym różnymi technikami i w różnych formach, wykonane zostały ozdoby Bożonarodzeniowe, które wprowadziły dzieci w świąteczny klimat. W tle warsztatów były słyszalne kolędy i piosenki świąteczne, aby podkreślić zbliżający się, magiczny czas.
Nasz wyjątkowy gość z zimowej krainy, zaśpiewał z przedszkolakami magiczne piosenki a także, porozmawiał o nadchodzących Świętach. Podczas wizyty, jego pomocnik, opowiedział Dzieciom historię Świętego Mikołaja, przy pomocy krótkiego przedstawienia! Na koniec wręczył Przedszkolakom niespodziankę!





Dowiedzieli się na czym polegają ceny, czym różnią się monety od banknotów, jakie produkty możemy kupić a także, jak zachowywać się w czasie zakupów.
W związku z naszym projektem Przedszkolak Małym Przedsiębiorcą, udało nam się zaprosić do naszego Przedszkola,
Bank Millennium, który przedstawi starszym dzieciom, w ramach Fundacji Millennium, " Finansowy Elementarz".
Będzie to dopełnienie wiedzy o cenach, metodach płatności a także kolejne, niezwykle ciekawe spotkanie!
Więcej o tym wydarzeniu oraz fotorelację, znajdą Państwo w galerii wydarzeń!










Spotkali bohaterów baśni i bajek oraz zwiedzili dom samego Świętego Mikołaja!
Na uczestników wycieczki czekały również zajęcia plastyczno-manualne w towarzystwie Śnieżynek, podczas których dzieci wykonały ozdoby świąteczne!





Od 6 do 8 listopada (środa, czwartek, piątek) dla naszych najmłodszych grup, realizowany był projekt "Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej".
Dzieci wzięły udział w zabawach tanecznych przy muzyce i wierszykach, gdzie miały za zadanie znaleźć jesienne drzewa, rozmieszczone w sali (według ich koloru, wielkości, kształtu czy ilości). Wspólnie stworzyli też prace plastyczne pt. „Jesienne drzewo”, wykorzystując techniki wydzierania, stemlpwania z korka, wygniatania z karteczek czy wyklejania suszonych liści.
Dzień był pełen pracy i zabawy!

Wspólnie przenieśliśmy się z kontynentu na kontynent, powoli odkrywając nowe miejsca, przeżyliśmy przygodę z chińskim smokiem i piratami, a nawet wykonaliśmy indiański taniec!
Tego wszystkiego dostarczył nam teatrzyk pt. „Bajki podróżnicze"!






W związku z tym wydarzeniem, nasze dzieci wzieły udział w różnych zabawach i zgadywankach. Ich zadaniem było między innymi odgadnąć z jakiej bajki pochodzi dany przedmiot. Wspólnie z dziećmi bawiliśmy się w rytm muzyki w zabawę pt. „ Bajkowe postacie”, gdzie dzieci miały za zadanie, wcielić się w rolę wybranej postaci z bajek.
Starsze dzieci wybrały się do pobliskiej szkoły, aby tam świętować ten dzień! Panie przygotowały dla nich wiele ciekawostek i tematycznych zagadek!















Zbudowaliśmy zamek, ulepiliśmy kule, odcisneliśmy dłonie a także przeszukaliśmy piasek, czy nie chował przypadkiem jakiś skarbów!
Przedszkolaki wzięły udział w zabawie zatytułowanej „Co kryje się w rękawiczkach?”, gdzie za pomocą dotyku i słuchu miały za zadnie odgadnąć co znajduje się w środku!
Biorąc udział w takich zabawach dzieci poznały nie tylko siebie, ale również zjawiska zachodzące wokół nich.






















turystycznymi tego kraju, ale także z jego kulturą, obyczajami czy wyszukanym smakiem tamtejszych potraw. Posłużyły do tego: zabawa w corridę, bitwa na pomidory czy szukanie barw na wzór Picassa.












W tym tygodniu razem z naszymi przedszkolakami przenieśliśmy się do słonecznej Grecji. Poznaliśmy kulturę i tradycje tego kraju. Zwiedziliśmy najpiękniejsze miejsca w Atenach, zobaczyliśmy jak wygląda Panteon i Akropol. Wspólnie tańczyliśmy zorbę w rytm tradycyjnej greckiej muzyki. Dowiedzieliśmy się jak wygląda i smakuje tradycyjne greckie jedzenie i cieszyliśmy się możliwością poznawania nowej kultury. Na koniec tygodnia razem z dziećmi wykonaliśmy flagę Grecji.

There was a problem loading image 'images/703-07-2019-wlochy/1p.jpg'
There was a problem loading image 'images/703-07-2019-wlochy/1p.jpg'
W tym tygodniu dzieci poznały położenie geograficzne kraju, flagę, charakterystyczne miasta, zabytki oraz historię Włoch. Powitaliśmy się zwrotem "Bongiorno", a pożegnaliśmy -"Arrivederci". Zapoznaliśmy się także z tradycjami kulinarnymi kraju. Nauczyliśmy się kilku zwrotów w języku włoskim. W naszym przedszkolu zorganizowane były też zawody sportowe rodem z włoskiego Koloseum. Przedszkolaki poznały włoskie utwory muzyczne. Podsumowaniem tygodnia był wielki quiz, w którym zmierzyła się drużyna chłopców z drużyną dziewcząt, praca plastyczna oraz obejrzenie znanej dzieciom bajki "Pinokio".

W I tygodniu lipca dzieci wybrały się w podróż do jednego z europejskich państw- Francji. Jeszcze przed wyprawą przedszkolaki własnoręcznie wykonały paszporty, aby móc bez przeszkód poruszać się na terenie tego państwa, a następnie prześledziły mapę i nauczyły się podstawowych zwrotów w tym języku. Na miejscu dzieci zapoznały się z obowiązującymi w tamtych stronach tradycjami i obyczajami wzieły udział w pokazie mody oraz nauczyły się typowych dla tej kultury tańców...

27 czerwca (czwartek) 5 i 6-latki odwiedziły ”Folwark Bródno”. Głaskaliśmy i nakarmiliśmy kozy, dotknęliśmy owczej wełny, sprawdziliśmy czy każda krowa ma rogi, odwiedziliśmy stajnie, w której mieszkają kucyki i konie, przytuliliśmy królika, z bliska przyjrzeliśmy się kurom, kaczkom, gęsiom, indykom i perliczkom. Oprócz edukacji, czekała Nas przejażdżka na kucyku, ognisko i mnóstwo zabawy!

19 czerwca (środa) Wiolinki i Nutki wybrały się do Gościńca Wiecha w Kawęczynie, gdzie zapoznały się z kulturą, pracą i życiem na wsi. Na przedszkolaki czekało wiele wspaniałych atrakcji, m.in. przejażdżka wozem konnym, zwiedzanie starej zagrody, pokaz sztuki kowalskiej i wybijanie pamiątkowej monety oraz zajęcia w piekarni z pokazem przygotowywania chleba do wypieku. Po dniu pełnym ekscytujących wrażeń, przedszkolaki odetchneły przy ognisku kosztując kiełbaski.
















W ramach realizacji projektu ,,Autorzy dzieciom" wybraliśmy się do pobliskiej biblioteki. Dzieci mogły zapoznać się z biblioteką oraz z jej zbiorami przeznaczonymi dla najmłodszych . Dowiedziały się na czym polega praca bibliotekarki oraz wysłuchały bajek, które były czytane przez Panią bibliotekarkę.

18 czerwca (wtorek) w naszej wyobraźni przeniesiemy się do Akademii Pana Kleksa, poznamy tam wszystkich jej mieszkańców. Doznamy magicznej i twórczej atmosfery, którą wprowadza sam Pan Kleks oraz zaznajomimy się z historią szpaka Mateusza.
25 czerwca (wtorek) odwiedzimy afrykańskie safari, dzięki naszym super jeepom udamy się na niezwykłą wyprawę. Czy uda nam się przebrnąć przez pustynną burzę? Czy w nagrodę doznamy spokoju i ukojenia w oazie? Tego wszystkiego dowiemy się na czerwcowych warsztatach.
29 maja (środa) w ramach tego projektu przeprowadzaliśmy eksperymenty związane z właściwościami dwóch płynów (mleko i woda). Dzieci przekonały się jak woda potrafi wymieszać kolory podczas eksperymentu „Cukierkowa tęcza”, zobaczyły prawdziwe tornado w butelce oraz napisały list magicznym atramentem. Każdy wziął udział w atrakcyjnych i rozwijających eksperymentach. Na zakończenie dzieci mogły samodzielnie wyciągać wnioski.
24 i 31 maja (piątek) dzieci poznały nową bajkę: 3- latki: „Toad makes road”, 4-latki „The Perfect Pet”, 5-latki „The Reluctant Dragon”, 6-latki „The Golden Carpet” oraz zapoznały się z nowym słownictwem za pomocą kart obrazkowych, a na sam koniec, wzieły udział w grach i zabawach, które były skoncentrowane wokół treści.

23 maja (czwartek) trzylatki ćwiczyły zmysł dotyku. Ich zadaniem było odszukanie za pomocą dotyku dwóch takich samych przedmiotów, które zostaną umieszczone w dwóch zakrytych koszykach. Kolejnym zadaniem było określenie kształtu, koloru i faktury. To świetna zabawa sensoryczna, a dla dziecka duże wyzwanie i doskonałe ćwiczenie usprawniająca zmysł dotyku.
22 maja (środa) dzieci poznały wiersz Ludwika Jerzego Kerna ,,Na kanapie”. Dzieci odgrywały scenki dotyczące wiersza. Zajęcia wzbogacone były zdjęciami, dzięki którym dzieci poznały wybrane rasy psów oraz ciekawostki dotyczące tych zwierząt. Nie zabrakło zabaw ruchowych. W ramach podsumowania rozwiązały quiz i wykonały prace plastyczną.
14 maja (wtorek) wybraliśmy się na majówkę w nasz ulubiony sposób i opowiadaliśmy, co najlepiej robić w maju. Co najbardziej lubimy robić w majówkę? Gdzie ją spędzamy? W rodzinnym gronie czy może w jakimś ciekawym miejscu na świecie?
21 maja (wtorek) zainteresowaliśmy się budowaniem domów. Dowiedzieliśmy się z czego i jak się je buduję, a dodatkowo każdy z nas mógł zaprojektować dom swoich marzeń. Wspólnie porozmawialiśmy o tym co potrzebne nam jest, aby stworzyć wymarzone, przytulne i ciepłe miejsce.
10 maja (piątek) 3- latki poznały piosenkę „Happy Mother’s Day”- The Kiboomers. 4 -latki poznały utwór, pt. “I love my Mommy”- The Kiboomers, natomiast 5 i 6- latki “Mother’s Day song for children”- The Kibooners. Wszystkie dzieci zapoznały się ze słowami piosenek oraz będą utrwalać słówka za pomocą zabaw ruchowych i kart obrazkowych.
17 maja (piątek) Dzieci przypominały sobie utwór, który poznały na ostatnich zajęciach. Podczas zabawy użyły instrumentów muzycznych, takich jak: dzwoneczki, bębenki, grzechotki, tworząc muzyczny podkład do słów piosenek.
8 i 9 maja 4, 5 i 6- latki wybrały się na Warsztaty ekologiczno- przyrodnicze do Czarnowa nad Bugiem. Czarnów to malownicza miejscowość- obszar chronionego krajobrazu Natura 2000. Dzieci dowiedziały się jak powstają najprostsze produkty, takie jak: mąka, mleko, ser, wełna i wiele innych. Przedszkolaki miały okazję zaobserwować zachowanie małych piskląt, dżdżownicy kalifornijskiej i pryzmy kompostowej. W trakcie warsztatów dowiedziały się również w jaki sposób pomagać zwierzętom przez cały rok.







Tego dnia nasze Przedszkole odwiedził bohater książki Kornela Makuszyńskiego- Koziołek Matołek. Dzieci poprzez zagadki zostały wprowadzone w świat przysłów o kozie. Były to cztery spośród siedmiu, które poprzez zabawę uczą prawidłowych zachowań: współdziałania w grupie, słuchania poleceń nauczycieli i rodziców, koleżeństwa, zachowania bezpieczeństwa w przedszkolu i poza nim. Przedszkolaki przeszły również egzamin kowalski, na którym podkuły Koziołka.

19 luty- przedszkolaki wybiorą się do Indiańskiej wioski, żeby zobaczyć kto tam rządzi i jak wygląda życie Indian. Może też dostana indiańskie imię ? Dowiemy się wkrótce.
26 luty- dzieci poznają Kichoprychacza, który czasami łapie nas za nos i rozdaje katar. Przedszkolaki zobaczą jak mogą sobie z nim poradzić i jak się przed nim bronić.






16 stycznia (środa)- Nutki i Wiolinki wybiorały się na wystawę do Pałacu Kultury i Nauki na wystawę figur stalowych. Figury inspirowane są postaciami z bajek, filmów science fiction, polityków, gwiazdami ze świata muzyki, najbardziej znanymi celebrytami, a także zwierzętami i światowymi hitami motoryzacji.







8 listopada (czwartek) trzylatki bawiły się nasionami i ziarnami zamkniętymi w woreczkach. Układały w pary woreczki starając się nazywać ich zawartość. Z związanymi oczami starali się odnaleźć dwa takie same produkty używając jedynie zmysłu dotyku. Zabawa ta nie tylko pogłębiła wiedzę ogólną o świecie ale również uczy logicznego myślenia, dedukowania, trenuje pamięć i rozwija zmysł dotyku.
5- latki w muzeum ukryło się wiele dobrze znanych przedszkolakom zwierząt oraz fantastycznych stworów: latających, pełzających i skaczących. Dzieci spróbowały je wytropić, a podsumowując lekcję wykonały zwierzątka z papieru.
6- latki poznały wspaniały świat sztuki oraz dowiedziały się co każdy malarz powinien wiedzieć o sztuce malowania, a także jak wygląda jego pracownia.
8 października (poniedziałek) Tego dnia wspólnie z przedszkolakami przypomnieliśmy sobie kto nam przynosi listy i jaką drogę przebywa każdy list zanim dotrze do adresata. Wspólnie z 4,5,6-latkiami wysłaliśmy list do naszego przedszkola lub naszych bliskich. Zobaczymy ile dni upłynie zanim list do nas wróci.
20 września (czwartek) Nutki i Wiolinki wybrałysię na Warsztaty ekologiczno- przyrodnicze do Czarnowa nad Bugiem. Dzieci dowiedziały się jak powstają najprostsze produkty, takie jak: mąka, mleko, ser, wełna i wiele innych. Przedszkolaki mogły zaobserwować zachowanie małych piskląt, dżdżownicy kalifornijskiej i pryzmy kompostowej. W trakcie warsztatów dowiedziały się również w jaki sposób pomagać zwierzętom przez cały rok.

11 września (wtorek) 3- latki bawiły się cieczą nienewtonowską. Masa będąca mieszaniną wody i mąki ziemniaczanej pod wpływem nacisku bądź jego braku zmienia stan skupienia. Każdy miał okazje wykonać masę, dodatkowo zabarwił ją farbą. Spróbowały także odnaleźć w niej ukryte przedmioty. Były to świetne doznania sensoryczne ale także doskonale ćwiczenie sprawności rączek.
22 maja (wtorek) Majowy piknik- wyruszymy na wielki piknik pełen niespodzianek. Przeprawimy się przez bagna, lasy i łąki, by na koniec miło spędzić wspólny czas.
23 marca (piątek) 3- latki zapoznają się z piosenką "The Way the Bunny Hops"- Super Simple Songs, a 4,5,6-latki "Touch the Sky" Brave. Dzieci poznają tekst piosenki oraz nowe słówka w niej występujące, a także podejmą pierwsze próby wykonania utworu.
6 marca (wtorek) za pomocą naszej wyobraźni wybieraliśmy się do starego domu, w którym znaleźliśmy zagadki, dziwnych mieszkańców i sprawdziliśmy czy na strychu na pewno mieszkają stare zabawki.
20 marca (wtorek) zobaczyliśmy dokąd zaprowadzi nas niespodziewanie znaleziona mapa skarbów. Czy udało nam się pokonać wszystkie przeszkody i czym był ten skarb? Na te pytania odpowiedzą przedszkolaki!
30 stycznia (wtorek) dowiemy się co robi stolarz, gdzie pracuje, skąd bierze drewno. Zobaczymy ile drewnianych rzeczy jest wokół nas. Skąd bierze się drewno i czy warto opiekować się drzewami.



22 grudnia (piątek) 4,5 i 6-latki zapoznają się z piosenką "Let it Go" by Idina Menzel, a 3- latki "I'm a little Snowman" - Super Simple Songs. Dzieci poznają tekst piosenki oraz nowe słówka w niej występujące, a także podejmą pierwsze próby wykonania utworu.
Jak co roku w naszym Przedszkolu zorganizowany był konkurs na najciekawszą ozdobę świąteczną, pt. "Magia Świąt- The Christmas Magic". Dzieci wraz z rodzicami mogli wykonać najpiękniejszą dekorację! Rozstrzygnięcie konkursu odbyło się 7 grudnia (czwartek). Jury miało niezwykle trudne zadanie. Wszystkie dzieci dostały pamiątkowe dyplomy, a najciekawsze prace zostały nagordzone.
12 grudnia (wtorek) w karnawale wszyscy lubią bale. Specjalne sanie zawiozły nas do Królowej Śniegu, gdzie mogliśmy odszukać salę balową a może też Gerdę i Kaja.

wygląda karetka wewnątrz.





28 listopada (wtorek) dowiedzieliśmy się skąd bierze się czekolada i co jest potrzebne, by ją zrobić. Udaliśmy się na daleką wyprawę po kakao.

Głoski- Pory roku, pory dnia
Natura zawsze była ważnym tematem w sztuce. Przypatrując się wybranym obrazom, dzieci zastanowią się czy łatwo jest namalować noc. Odkryjemy, jakim rozrywkom oddawano się zimą w Holandii i jakich środków używali artyści, by namalować na przykład...upał.
Kolorki- Ptaki, robaki i inne zwierzaki
W muzeum ukryło się wiele znanych nam zwierząt oraz fantastycznych stworów: latających, pełzających, skaczących. W czasie spotkania poszukamy obrazów,. na których są namalowane. Na koniec wykonamy zwierzątka z papieru.
Cyferki- Ożywione obrazy
Dzięki sile naszej wyobraźni obrazy w galerii ożyją, a my przeżyjemy wspaniałą przygodę- wypłyniemy na morze, wybierzemy się do teatru,a nawet usłyszymy burzę.


3- latki: HOW ELEPHANTS LOST THEIR WINGS BY LESLEY SIMS,
4- latki: PUSS IN BOOTS,
5-latki: PUSS IN BOOTS








29 wrzesnia (piątek) przedszkolaki powtórzą poznaną dwa tygodnie temu piosenkę zespołu One Direction "One Way Or Another" oraz nowe słownictwo. Dzieci nauczą się wykonywać utwór przy użyciu różnych instrumentów muzycznych (dzwoneczków, grzechotek, etc.). Nie zabraknie przy tym świetnej zabawy przy rytmach powyższej piosenki.

3- latki: THE FAT CAT ON A MAT BY PHIL RORBEE COR AND STEPHEN CARTWRIGHT; PIRATE PAT BY MAIRI MACKINNON,
4- latki: THE OLD WOMAN WHOLIVED A SHOE; LITTLE RED RIDING HOOD,
5,6- latki: BEE MAKES TEE BY RUSSEL PUNTER, LESLEY SIMS, MAIRI MACKINNON, LITTLE RED RIDING HOOD.





19 września (wtorek) z dziećmi wybraliśmy się do piekarni. Dowiedzieliśmy się czy chleb rośnie na drzewach? Czy mąkę wydobywa się w kopalni? Spróbowalismy się tego dowiedzieć przenosząc się za pomocą naszej wyobraźni na pole pełne zboża i do młyna.




























































W każdy piątek kwietnia tematem przewodnim Anglojęzycznego Projektu Stories w starszych grupach będą historie smoków, a młodsze przedszkolaki zagłębią się w opowiadaniach o zwierzątkach świata. Przeczytane bajki, wprowadzą ich w inny, baśniowy świat, dzięki któremu poznają różne miejsca i nowych bohaterów, co zaowocuje w bogatsze anglojęzyczne słownictwo.

Tego dnia poprosimy naszych przedszkolaków o przyniesienie do przedszkola swojej ulubionej książki. Spróbują stworzyć także książeczke własnego autorstwa.






30 marca (środa) 5 i 6 latki poznają z jakich składników powstają krówki, a także jak wygląda proces gotowania oraz pakowania gotowych wyrobów. W specjalnie przygotowanej świetlicy, uczestnicy wycieczki zaprojektują własna kolorową etykietę oraz uczą się jak samodzielnie poprawnie zawinąć krówki w papierki. Na zakończenie wycieczki organizowany jest konkurs rysunkowy i słodka niespodzianka.











16 marca (czwartek) przedszkolaki odwiedzi Teatr Narval z przedstawieniem „Witaminki Księżniczki Ewelinki”. Będzie to historia o parze królewskiej, która w odległym królestwie mieszka ze swoją córką Ewelinką. Ukochane ich dziecko jest niejadkiem.
W bajce zostaną poruszone tematy zdrowego odżywiania oraz zdrowego trybu życia. Dzieci usłyszą o witaminkach i ich zdrowotnych właściwościach.






i wiatru. Samodzielna obsługa tablicy multimedialnej pozwoli dzieciom lepiej zrozumieć nowe treści oraz zwiększy zaangażowanie w proces uczenia się języka angielskiego. Ponadto dzięki użyciu wielu interaktywnych materiałów i zasobów edukacyjnych dzieci z łatwością zapamiętają nowe zwroty i wyrażenia związane ze światem eksperymentów.











